Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af VuKk
Hej Flatpanels brugere

Jeg synes jeg har søgt med lys og lygte(slagt mig ikke hvis jeg tager fejl) angående Philips fjernsyn her på forummet..

Men synes ikke der er en masse at finde? Er det fordi Philips fladskærme bare ikke er noget værd, eller hvad skyldes det?

Jeg spørger fordi jeg er blevet lidt hooked på Philips 42PFL8404H og 42PFL7864H, men kan ikke rigtig finde noget information omkring dem?

På forhånd tak

Mvh
VuKk
Af VuKk
Rasmus Larsen skrev:Jeg kender ikke 7864H. Har du set den i en butik?
Ja, Fona har den blandt andet, hvor den fremstod med et MEGET flot billede, hvor det var samme indhold på alle skærme i butikken
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det må næsten være en model der er forbeholdt butiksforhandlerne så. Det er sandsynligvis derfor man ikke rigtig kan finde information på den.

Mht. billedkvalitet, så synes jeg du kan få bedre billedkvalitet ved at smide din penge efter andre Tv. 8404H har gode elementer, men ligesom mange andre Philips Tv er der for mange billedkredsløb der kæmper mod hinanden og så skal du forberede dig på at foretage en kalibrering af billedet for at ikke at ende med Philips lidt for skrappe standardindstillinger.
Af PR
Rasmus Larsen skrev:Det må næsten være en model der er forbeholdt butiksforhandlerne så. Det er sandsynligvis derfor man ikke rigtig kan finde information på den.
7864 er, rigtig nok, forbeholdt butiksforhandlere.
Modellen adskiller sig fra 7404 med 3 ting.

- Et mere fremadrettet højtalersystem med en anelse mere power i,
- Glasfod i stedet for plasticfod
- Multi-remote control der kan kodes til diverse Philips produkter, hvor 7404 "blot" kommer med standard remote.
Af VuKk
PR, har du mere info/ viden/ erfaring med Philips skærme som du kan dele ud af ? ;)

Tak
Af cami
Jeg går ud fra at mine 7694'ere i køkken/soveværelse må være nogenlunde det samme - jeg sammenlignede stats via philips' hjemmeside sammen med ekspedienten i Expert, og det vi kom frem til var også at lyden var bedre (den er utroligt god, også herhjemme). Billedbehandlingen var også en smule bedre (der stod godt nok noget mere på hjemmesiden til den model jeg købte end standard 7404'eren, men aner ikke om det har nogen større betydning) - men billedet står rigtigt godt syntes jeg, og så netop remoten som er den samme som den der kommer til 9664 modellen.
Udover at være rigtig god kvalitet, så virker den ikke kun til Philips' egne produkter, men til stort set alt. Det eneste herhjemme jeg ikke har kunnet den til at fungere med er en gammel Strong dvd-afspiller, den kender kun Strong Satelitboxe :). Bruger den bl.a. til en Denver dvd-afspiller og en sony bd-afspiller.

Iflg. ekspedienten så var denne model kun lavet til Expert's kæde, men mon ikke der er lavet flere magen til, men at de så bare hedder noget lidt andet, andre steder? :)