Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jpankoke
Hej kan nogen komme med et par hints ang netværk på sony w5500 lcd.

Jeg har en Linksys 54 router som er sat op med med en bærbar pc denne køre både med kabel og trådløs.
Så har et Sony W5500 med et direkte kabel til routeren.

Så kunne jeg godt tænke mig at afspille musk/foto fra min bærbar på mit tv i denne ende af huset.

Men jeg kan ikke se mine mapper på tv`et og jeg kan eller ikke se mit tv på den bærbar i netværket.

Hvad skal jeg helt præcis gøre og evt hvad skal jeg bruge mere af udstyr?

På forhånd tak håber nogen kan hjælpe. :(
Af kristianl
Tja, udstyret burde være fint nok til at se den slags.
Du skal dog huske at slå fil/udskriftsdeling til på computeren og dele de mapper på netværket som du vil se på tv'et.
Af Letten
Uha, det er ikke så simpelt.

Sony's Bravia er desværre MEGET kræsen mht. DLNA og formater på såvel billeder, lyd og især film. For at gøre tingene værre er Sony meget sparsom med information omkring hvad der kræves for at få det til at virke, men du kan starte med at læse i denne tråd hvor nogen har eksperimenteret med forskellig DLNA software på serveren:

http://www.avforums.com/forums/lcd-led- ... ility.html

God fornøjelse :(
Af kristianl
Tjoo, hvis det bare gælder almindelige billeder (jpeg, bmp osv) og almindelige lydfiler (mp3) har jeg nu ikke oplevet nogen problemer.
Så hvis det bare er til den slags burde det ikke være nødvendigt med decodere og den slags.
Men ja, det er helt skidt med film. Ingen divx, mkv osv understøttelse.
Af Letten
kristianl skrev:Tjoo, hvis det bare gælder almindelige billeder (jpeg, bmp osv) og almindelige lydfiler (mp3)
Så har du vist også nævnt alle de billed og lydformater den understøtter :)

Det er ikke fordi det er imponerende :o
Af kristianl
Nej, det kan vi godt blive enige om, men hvis det kun er musik og billeder som nævnt så er det nu osse de vigtigste.
Jeg købte en WD TV Live efter at have kæmpet med diverse decodere, gammel xbox, xbox360 osv der ikke kunne vise mkv eller lave undertekster...
Af Letten
Når jeg er så kritisk, så er det kun fordi jeg er skuffet over Sony.

De reklamerer med alle disse smarte features og når det kommer til stykket er det bare så begrænset.

Deres applicast (internet widgets) er totalt til grin, men ikke desto mindre noget de slog meget på tromme for, og hvad har vi? et ur og en ubrugelig rss læser.

Som ovennævnte tråd anskueliggører er det også meget begrænset med DLNA servere som spiller samme med Bravia. Når man dykker dybt ned i manualen finder man ud af at det kun et en Sony Vaio PC'ere som er understøttet officielt - det stod der jo ikke meget om på alle klistermærkerne i butikken eller når Sony laver produktpræsentationer.