Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

LAd mig starte med at sige tak for et fedt forum, ligeledes vil jeg godt sige at jeg synes at jeg har søgt efter svar på mit spørgsmål dog uden held, derfor denne tråd.

Jeg står med 10.000 på lommen, jeg gerne vil købe nyt TV for.

Min bror købte for nogle måneder siden et Panasonic TX-P42X10Y som han vist er vældig tilfreds med, derfor har jeg selv "forelsket" mig i Panasonic TX-P46G15E, der jo unægtelig må være lidt bedre end min brors ;-)

Anyways,jeg havde egentlig bestemt mig for Panasonic, men er nu blevet lidt i tvivl.

1) Jeg kan forstå (ud fra forum på denne side) at Panasonic snart kommer med nogle G20 og G25 modeller, jeg går ikke ud fra de modeller kan købes for 10.000 lige i starten af året, vel?

1.1) I forbindelse med udgivelsen af G20 og G25, kan man så være heldig at G15 falder yderlige i pris?

1.2) Er der nogle der har en idé om prisforskellen imellem G15 og G20/G25 - ved godt der nok ikke er nogle der kender den nøjagtige pris på G20/G25 men det kunne jo godt være at I har et bud på om vi snakker 2000, 5000, i forskel?

2) Jeg har jo også set på LG 50PS8000 som flatpanels anbefaler, er den et godt bud i stedet for panasonic, kan se LG reklamere med noget HTX profil (billedekvalitet) som Panasonic først skulle komme med i G20/G25 modellerne?

3) Hvis "du" skulle vælge mellem de to, hvilken model ville du så vælge?

4) Er der et andet alternativ jeg skal holde øje med evt.?

Ved godt det er en lang smørre, og en del af det muligvis ikke kan besvares let og elegant - jeg har forsøgt at finde de 2 nævnte modeller i nogle fysiske butikker, men dette er heller ikke lykkedes mig.

Håber på der er en venlig sjæl der kan/vil hjælpe mig?

Mvh
Christian
christianvp skrev:1) Jeg kan forstå (ud fra forum på denne side) at Panasonic snart kommer med nogle G20 og G25 modeller, jeg går ikke ud fra de modeller kan købes for 10.000 lige i starten af året, vel?

1.1) I forbindelse med udgivelsen af G20 og G25, kan man så være heldig at G15 falder yderlige i pris?

1.2) Er der nogle der har en idé om prisforskellen imellem G15 og G20/G25 - ved godt der nok ikke er nogle der kender den nøjagtige pris på G20/G25 men det kunne jo godt være at I har et bud på om vi snakker 2000, 5000, i forskel?

2) Jeg har jo også set på LG 50PS8000 som flatpanels anbefaler, er den et godt bud i stedet for panasonic, kan se LG reklamere med noget HTX profil (billedekvalitet) som Panasonic først skulle komme med i G20/G25 modellerne?

1. Ja, det præsenteres d. 15. februar, så det er snart. Her kommer der også priser på. Jeg tror den nye G serie bliver lidt dyrere end 10.000 i 46 tommer, men jeg tror heller ikke at priserne eksploderer på de nye G serier.

1.1: Det tror jeg ikke. Jeg tror den har nået bunden. Jeg tror derimod, at den meget hurtig vil udgå.

1.2. Vent til d. 15. februar, så ved vi meget mere :)

2. PS8000 er en fin skærm, men den har ikke lige så god billedkvalitet som G15. Den lider også en anelse mere af retention.

3. Panasonic. Men LG baseret på design.

4. Samsung B855 serie. Hvis du vel og mærke tør løbe risikoen med brummelyden.
Af Rodding
Du kunne også tage et kig på LG 47SL8500
Rasmus Larsen skrev:
christianvp skrev:1) Jeg kan forstå (ud fra forum på denne side) at Panasonic snart kommer med nogle G20 og G25 modeller, jeg går ikke ud fra de modeller kan købes for 10.000 lige i starten af året, vel?

1. Ja, det præsenteres d. 15. februar, så det er snart. Her kommer der også priser på. Jeg tror den nye G serie bliver lidt dyrere end 10.000 i 46 tommer, men jeg tror heller ikke at priserne eksploderer på de nye G serier.

1.1: Det tror jeg ikke. Jeg tror den har nået bunden. Jeg tror derimod, at den meget hurtig vil udgå.

1.2. Vent til d. 15. februar, så ved vi meget mere :)

2. PS8000 er en fin skærm, men den har ikke lige så god billedkvalitet som G15. Den lider også en anelse mere af retention.

3. Panasonic. Men LG baseret på design.

4. Samsung B855 serie. Hvis du vel og mærke tør løbe risikoen med brummelyden.
Tak for info Rasmus :-)
Valget falder på Panasonic, så må vi se, kan se der netop er kommet en nyhed omkring det automatisk skruer op for lysstyrken... hmmm, men den nyhed er vel næppe grund nok til at afbestille mit Tv?