Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af H.Arnholm
Hej!
Jeg vil høre om nogle herinde har fundet ud af at slå 'monitor ud optagelse' fra på dette TV og dermed reducere standby-forbruget fra 15W til 0,7W?
Det vil jo unægteligt hjælpe på elregningen, og gavne miljøet selvfølgelig!

mvh
Henrik
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hvilken el-måler bruger du? Vær opmærksom på, at hvis elmåleren ikke understøtter switchmode, så måler den helt galt på fladskærme.

Man skal bruge den el-måler fra El Sparefonden for at måle stand-by forbrug på fladskærme.
Senest rettet af Rasmus Larsen 05 feb 2010, 10:00, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af radiomand
'monitor ud optagelse' er en funktion du kan aktiver med en DVD/HDD optager, elles er den slået fra.

men prøv og må dit stand-by forbrug med et "rigtig" forbrugsmeter, og ikke et af dem fra HN.

et X10Y bruger kun 0,7W i Stand-by
Af H.Arnholm
Jeg bruger skam det meget fine 'Spar-O-Meter' fra DONG :)

Jeg har løst 'problemet' nu. Jeg havde aktiveret Automatisk Systemopdatering, hvilket brugte ca. 13W i standby og forhindrede TV'et i at gå i 'rigtig' standby. Når jeg slukker på fjernbetjeningen nu kommer der et lille 'klik' efter et par minutter og strømforbruget falder til 0,7W - og alt er godt!

mvh
Henrik
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det var godt. :)
Ja, det er rigtigt, at de automatiske opdateringer holder Tv'et "vågen". Det er i øvrigt ret generelt for fladskærme, og ikke kun isoleret til Panasonic, så det er værd at tjekke på de fleste Tv.
Af Kaiseren
Tak for oplysningen, det er nu slået fra på mit TV.
:-)
Af xcardman
Det var der også på deres 2008 model.

Ja bruge 10 watt på en opdatering som aldrig kommer den vej :o