Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Infinity
YouSee har flyttet rundt på nogle af deres digitale kanaler fx Chanal9 og Eurosport 2 er kommet til.

Men hvordan får jeg dem skannet ind uden at skulle skanne alle kanalerne. Jeg har sat alle kanalerne op i min foretrukne rækkefølge og det tog et par timer (ca 53 kanaler) og det vil jeg da gerne undgå igen.

Nogen smart måde det kan gøres på ?

Har iøvrigt fundet EuroSport i HD, er det en blivende kanal eller bliver det en betalingskanal ?
Jeg betaler for FilmHD, Kanal5HD, TV2SportHD og det er vist det hele.
Af steffenj
Kan desværre ikke svare på skærm spørgsmålet andet end det ihvertfald kan lade sig gøre. Var en i en anden tråd der tilføjede manuelt kanaler til listen på en sony tv.

Ja der kommer et par HD kanaler til når man har kort.

Eurosport, Eurosport2, 3+ og Silver kommer i HD pakken.
Derfor de laver rokeringerne. :)
Af dkscan
På forgængeren W4500 virker det med at køre med automatisk opdatering slået til. Så dukker nye og flyttede kanaler automatisk op. Jeg ved ikke hvordan det er med W5500 i den henseende.

TV3+ HD, Eurosport HD og Eurosport 2 HD er nye bonuskanaler.

Ændringerne kan i øvrigt ses på http://yousee.dk/Nyheder/Nyhedsarkiv/20 ... bruar.aspx
Af dkscan
steffenj skrev: Eurosport, Eurosport2, 3+ og Silver kommer i HD pakken.
Det er kun Silver HD, der kommer i HD-pakken. De andre kommer som bonuskanaler, som man ikke kræver abonnement på HD-pakken.
Brugeravatar
Af Infinity
Bonuskanaler er det fx FilmHD, Kanal5HD, TV2SportHD ?
For så lyder det da meget godt!
Af dkscan
Ja bonuskanaler er kanaler, som man kan se blot man har programkort fra YouSee. De kræver altså ikke yderligere abonnement.

I mellempakken er Kanal 5 HD og TV3+ HD bonuskanaler.

I fuldpakken får man yderligere: TV2 Film HD, TV2 Sport HD, Eurosport HD og Eurosport 2 HD.
Brugeravatar
Af Infinity
Fino! Tak for ingo.

Så skal jeg bare have kanalerne indstillet.

Når jeg går ind på digitalindstilling er der Automatisk søgning, Ombytning af kanaler og Manual Indstilling og så kunne man godt tro at det var den jeg skulle bruge....
Jeg kommer ind i et vindue hvor jeg kan indtaste et to cifret tal og det gør jeg så og så starter den en søgning derfra. Jeg kan vælge retningen op eller ned, men den finder aldrig noget og går bare i ring.

Det er sku ikke godt nok!

Håber nogen kan hjælpe.
Af dkscan
Infinity skrev: Når jeg går ind på digitalindstilling er der Automatisk søgning, Ombytning af kanaler og Manual Indstilling og så kunne man godt tro at det var den jeg skulle bruge....
Om manuel indstilling står der i manualen:

Indstiller alle digitale kanaler manuelt. Denne funktion er tilgængelig, når “Aut. programindstilling” er indstillet til “Egen Antenne”.

Det ligner ikke noget, der kan bruges med kabel-tv.

I manualen kan jeg se, at W5500 har den samme indstilling, som jeg bruger på mit W4500. Den findes i menuen "Teknisk opsætning":

Automatisk tjenesteopdatering
Gør TV-apparatet i stand til at finde og lagre nye digitale tjenester, efterhånden som de udgives.

Som nævnt tidligere fungerer det fint på mit W4500. Jeg har hverken i efteråret ved den store omlægning eller ved omlægningen forleden måttet lave ny kanalsøgning. Alle nye kanaler og gamle, der er flyttet, er dukket op helt automatisk.

Om det er anderledes på W5500 aner jeg ikke.

Håber nogen kan hjælpe.[/quote]
Brugeravatar
Af Infinity
Min Teknisk opsætning:
Auto tjenesteopdatering... Til
System...Til
Systemoplysninger
Tidszone GMT+01:00
Auto Sommertid... Til
Erstatning af tjenester... Fra

De øverste sår jo sådan set fint nok, men den nederste har jeg nu stat til 'Til'

Ved sidste omlægning dukkede der forskellige kanaler som 'NY Kanal5' op så da havde jeg åbenbart automatisk tilføjelse af nye kanaler. I mellemtiden har jeg haft fat i Factory set og der er Erstatning af tjenester måske blevet slået fra.

OK Den manuelle indstilling kan ikke bruges.

Du skal have 1000 tak for din hjælp, jeg tror det lykkes!