Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Ved godt at dette emne er vel diskuteret herinde, men kan ikke rigtig finde et konkret svar på mit spørgsmål. Så derfor opretter jeg dette emne :)

SAMSUNG PS50B850 / 855 = Det er dem med støj problemer, enig??
Derfor gider jeg ikke spilde penge på det, så vælger at sætte mine penge i 650/655 modellen. Den har jeg ikke rigtig kunne læse mig til om så mange problemer :)

Så er spørgsmålet

SAMSUNG PS50B650 = 8.467,00 kr.
SAMSUNG PS50B655 = 10.744,00 kr.

(begge priser fra www.cinemagic.dk)

Hvad er forskellen??

Kan kun finde 655 modellen på samsungs hjemmeside. Er det noget med den ene er nordisk version og den anden noget parallel import eller hvad?
Af kronholm
Jeg har lige bestilt samsung PS50B650 hos jaman.dk, eftersom cinemagic ikke har den på lager, så vidt jeg ved.

Den eneste forskel skulle være, at samsung ikke kommer ud og reparerer dit tv, såfremt det skulle gå i stykker. Så skal man selv sørge for at få det transporteret tilbage til forhandleren.

Der har dog været en del klager over samsungs service på de nordiske modeller, så jeg tvivler lidt på at en nordisk model er ~2000kr mere værd.
Af kinoha
kronholm skrev:Jeg har lige bestilt samsung PS50B650 hos jaman.dk, eftersom cinemagic ikke har den på lager, så vidt jeg ved.

Den eneste forskel skulle være, at samsung ikke kommer ud og reparerer dit tv, såfremt det skulle gå i stykker. Så skal man selv sørge for at få det transporteret tilbage til forhandleren.

Der har dog været en del klager over samsungs service på de nordiske modeller, så jeg tvivler lidt på at en nordisk model er ~2000kr mere værd.
Du må da gerne komme med dine erfaringer når du har modtaget tv'et.

Og fuldstændig enig, over 2.300 kr. ekstra for en nordisk model lyder dyrt - et kompromis kunne være at købe en forsikring i 4 år for 1000 kr., også med afhentning osv.
Af kskruger
kronholm skrev:Jeg har lige bestilt samsung PS50B650 hos jaman.dk, eftersom cinemagic ikke har den på lager, så vidt jeg ved.

Det er ikke korrekt, at man selv skal indlevere sit tv hvis det går i stykker. Hvis tv'et er over en vis størrelse, så skal forhandleren stå for transporten, ligesom forhandleren heller ikke kan forlange, at man har gemt den original emballage.
Af kronholm
Javel... Jamen det bekræfter jo blot mit køb endnu mere. Der er så noget med pixelfejl osv, men man har jo stadig 14 dages returret hvis man skulle være så uheldig at få et med fejl.

Jeg fik mit Samsung PS50B650 igår, og indtil videre er jeg meget tilfreds. Kom dog først hjem fra arbejde kl 20.30, så jeg har ikke leget nok med det endnu :((

Mit førstehåndsindtryk er, at det er meget jævnbyrdigt på billedsiden, i forhold til det 42" Panasonic G10E jeg havde. Der er en svag plasma-støj, men det er en del mindre end det mit panasonic havde. (plasma støj og blæserstøj).

meeeen forhelvede hvor er det trist ikke alle kanaler sendes i HD. :( Sådan en omgang friends, det ligner sgu pis på en 50". :D

Jeg skal nok lige følge op når jeg har fået lidt mere erfaring med det
Af kskruger
kronholm skrev:Javel... Jamen det bekræfter jo blot mit køb endnu mere. Der er så noget med pixelfejl osv, men man har jo stadig 14 dages returret hvis man skulle være så uheldig at få et med fejl.

Jeg fik mit Samsung PS50B650 igår, og indtil videre er jeg meget tilfreds. Kom dog først hjem fra arbejde kl 20.30, så jeg har ikke leget nok med det endnu :((

Mit førstehåndsindtryk er, at det er meget jævnbyrdigt på billedsiden, i forhold til det 42" Panasonic G10E jeg havde. Der er en svag plasma-støj, men det er en del mindre end det mit panasonic havde. (plasma støj og blæserstøj).

meeeen forhelvede hvor er det trist ikke alle kanaler sendes i HD. :( Sådan en omgang friends, det ligner sgu pis på en 50". :D

Jeg skal nok lige følge op når jeg har fået lidt mere erfaring med det
Tillykke med dit nye tv.
Du har ret, måden Samsung viser sit billede på, er meget tæt på Panasonic, så hvis man er vant til den ene, så bliver man ikke overrasket hvis man skifter. Derimod LG plasma skærme, de har en hel anden måde at vise deres billede på, så der er stor forskel.
50" og dårlige tv programmer, det er noget du lige skal vende dig til. Det skulle jeg også, gik selv fra 42" til 50" efter ét par mdr. så tænker du ikke mere over det. Tilgengæld er oplevelsen så meget større ved f.eks. Blu-ray.
Af Sir Peter
kskruger skrev:

Det er ikke korrekt, at man selv skal indlevere sit tv hvis det går i stykker. Hvis tv'et er over en vis størrelse, så skal forhandleren stå for transporten, ligesom forhandleren heller ikke kan forlange, at man har gemt den original emballage.
Hvilken størrelse skal det være over for at forhandleren kommer og henter det?
Har ikke noget imod at betale de 2300 kr. ekstra for tv'et hvis det betyder at jeg skal gøre nada hvis det går i stykker.

Bor på 2 sal midt i Århus uden bil, så gider ikke til at svinge rundt med et 50" hvis det går i stykker.

Tilbage til spørgsmålet :) Hvad skal man vælge hvis jeg skal have FULD service? (afhentning og levering til døren, hvis det går i stykker. Pixelgaranti)
Af Rodding
Jeg gav 1000 kr i Fona for 5 år og det er med alt.
Hvis der sker noget med det kommer der en og kigger på det, hvis han ikke kan ordne det tager han det med og jeg får et låne tv imens. Hvis tv'et går i stykker inden for de 5 år for jeg købs prisen tilbage.
Alt det bare for 1000 kr ekstra.