Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mlarsen
Rasmus Larsen skrev:Tænker du alternativer til de slanke design eller alternativer på billedkvalitet?
Jeg beklager mit mangelfulde indlæg. Jeg fik lidt travlt med at komme ud af døren, pludselig.

Det er primært kvaliteten af billedet som helhed. Den skal bruges til min PlayStation 3 (Spil og Mediecenter), samt Fjernsynskiggeri (Sport mm.)

Jeg er sikkert ikke den eneste med en kæreste der ikke kan se forskellen på de nye fladskærme, og vores gamle Sony Triniton. Ligesom hun heller ikke synes at det skal være alt for stort (der er vi uenige ;))
Af Mlarsen
Jeg er godt nok meget "forelsket" i B8050, og har naturligvis kigget jeres anmeldelse af denne.

Jeg kunne dermed se at hoppet fra 100 - 200hz ikke er væsentligt, og såvidt jeg kan se er det stortset eneste forskel i hoppet fra 7-8 series versionerne.

Kan jeg ligeså godt købe 7-series LED, og måske vælge lidt flere tommer. I øjeblikket er kæresten overbevist om at 46" er vejen frem ;)
Mlarsen skrev:Jeg er godt nok meget "forelsket" i B8050, og har naturligvis kigget jeres anmeldelse af denne.

Jeg kunne dermed se at hoppet fra 100 - 200hz ikke er væsentligt, og såvidt jeg kan se er det stortset eneste forskel i hoppet fra 7-8 series versionerne.

Kan jeg ligeså godt købe 7-series LED, og måske vælge lidt flere tommer. I øjeblikket er kæresten overbevist om at 46" er vejen frem ;)
På papiret er det stort set den eneste forskel. B7050 har dog et ret slemt slør, som du kan se en video af i anmeldelsen. Det har B8050 ikke.
Af Mlarsen
Rasmus Larsen skrev:
Mlarsen skrev:Jeg er godt nok meget "forelsket" i B8050, og har naturligvis kigget jeres anmeldelse af denne.

På papiret er det stort set den eneste forskel. B7050 har dog et ret slemt slør, som du kan se en video af i anmeldelsen. Det har B8050 ikke.
Først var jeg lidt skeptisk med om man overhovedet kunne se slør i en video. Men sikke en god måde at filme det på *thumbs up*.
Jeg må sige at det har overbevist mig om at det er pengene værd at købe B8050.

Jeg læste et sted at Samsung ville lancere en erstatning for B8050, så den ville falde i pris. Dog har jeg ikke kunne se på Samsungs hjemmeside at det lignede en plan.

Sidst men ikke mindst har jeg haft kig på denne EB test: http://ekstrabladet.dk/kup/testogtjek/e ... 224395.ece

De giver den kun 4 ud af 6 - er jeg lidt halvblind når det gælder kvalitet, eller har han ret i den vurdering?
Af pipper
Mlarsen skrev:
Rasmus Larsen skrev:

På papiret er det stort set den eneste forskel. B7050 har dog et ret slemt slør, som du kan se en video af i anmeldelsen. Det har B8050 ikke.se slør i en video. Men sikke en god måde at filme det på *thumbs up*.

Jeg læste et sted at Samsung ville lancere en erstatning for B8050, så den ville falde i pris. Dog har jeg ikke kunne se på Samsungs hjemmeside at det lignede en plan.

Sidst men ikke mindst har jeg haft kig på denne EB test: http://ekstrabladet.dk/kup/testogtjek/e ... 224395.ece

De giver den kun 4 ud af 6 - er jeg lidt halvblind når det gælder kvalitet, eller har han ret i den vurdering?
Tror ikke du kan regne med EB. Jeg kan se at SL8000 fra LG får 4 og de har også givet den 5 i en test på EB
Af Mlarsen
pipper skrev:
Mlarsen skrev:
Rasmus Larsen skrev: På papiret er det stort set den eneste forskel. B7050 har dog et ret slemt slør, som du kan se en video af i anmeldelsen. Det har B8050 ikke.se slør i en video. Men sikke en god måde at filme det på *thumbs up*.

Tror ikke du kan regne med EB. Jeg kan se at SL8000 fra LG får 4 og de har også givet den 5 i en test på EB
Det kan være de har fundet den første på Strøget i KBH, til at lave de tests ;-).
Tak for observationen :-)
Af noxity
Haha nu skal i snakke pænt om Rasmus Larsen. Det er ham der har lavet testen for EB.