Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af axlu
Jeg har tilsluttet min PC til mit LCD-TV (Philips 32 PLF5604) via HDMI stikket. Fra tid til anden bliver skærmen lyserød og uklar. Philips mener det skyldes en defekt ved kablet. Jeg har prøvet at skifte til et andet kabel (af samme type, ganske vist) uden den helt store effekt. Billedet skifter spontant tilbage til normalen. Kan problemet skyldes andet end kablet? Hvis det er kablet, er der så nogle bestemte kabler, som kan anbefales?

Mvh.,
Axel
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det oplever jeg også ind i mellem på mine testskærme. Det er rigtigt, at det ofte skyldes kablet, men det kan også skyldes sync problemer, hvis f.eks. skærmen misforstår det signal der sendes eller forstyrrelse på signalet fra eksempelvis PC'en.

Har du HDMI kablet liggende sammen med f.eks. strømkabler? Summer dit kabinet på PC'en som om der er lidt elektrsik overgang fra komponenterne til kabinettet?

Kan det skyldes, at HDMI kablet ikke sidder ordentligt i indgangen. Nogen HDMI kabler har lidt for meget afskærmning til at komme helt ind i indgange og udgange på apparaterne.