Sæt ting til salg eller efterlys brugte produkter. Flatpanels er ikke ansvarlig for handler, men IP-adresser logges i tilfælde af svindel.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Blomsterpigen
En hjemmekalibrator skulle ikke koste mere en omkring 500 kr, og den vil man kunne låne ud til andre. Jeg kan ikke finde prisen på et blåt farvefilter på THX hjemmesiden. Kan man ikke foretage testen uden? Og for at komme helt ned på jorden - kan man ikke bruge et prøvebillede til at indstille efter og så bruge alle de tips der står i det link du sendte? Sverige viser ofte et prøvebillede.
Brugeravatar
Af Blomsterpigen
P. S. Du svarede ikke på, om man kan læse på æskerne, om de har THX.
Af Ney
Blomsterpigen skrev:P. S. Du svarede ikke på, om man kan læse på æskerne, om de har THX.
Det aner jeg ikke, men du fik et link med alle de film det er på ;)
Brugeravatar
Af Blomsterpigen
Jeg fik fat i en Star Wars DVD med THX, men jeg kan ikke finde noget i menuen som dette, når jeg sætter DVD'en i:
Skarphed er ofte en af de parametre vi skruer helt ned for i vore test, men hvis du vil have et mere håndfast mål for denne indstilling, så kan det findes i "THX optimizer"-menuen under "Video tests" og skip frem til "Monitor performance" billedet, som ses herunder
Måske er min DVD afspiller ikke gearet til det? Det er en Sony DVP-NS76H - 720p/1080i/Upscale
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er ikke din skærm eller afspiller der skal være gearet til noget for at benytte fremgangsmåden i vores artikel. Du skal bare have en DVD med THX menuen på. Du kan se hvilke film der har det på thx-hjemmesiden.

At kalibrere selv med eget udstyr kræver arbejde, som du også kan læse i et af de tidligere indlæg. Og hardwaren er ofte af lidt ringere kvalitet. I vores anmeldelse er der et skema med de justeringer der er foretaget. Start med dem.
Brugeravatar
Af Blomsterpigen
Jeg har en DVD hvor der står bagpå at den er med THX , men der dukker ingen menu op om det, når jeg sætter den i. Kun de sædvanlige med Play osv.