Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mdk1620
Står over for at sku' købe den første fladskærm ever - beslutningen har været udskudt i lang tid pga frustration over generelt dårlig kvalitet sammenlignet med fx mit (meget) gamle B&O.

Er ret sikker på størrelsen - 37", og havde egentlig også besluttet mig for Sonys W5500 serie, indtil jeg igår brugte meget af aftenen på at læse lovprisninger her om Panasonics X10y.

Tv'et skal bruges ret allround, gerne give et kanon billede ved dvd - også gerne alm. tv... og muligvis bruges med Wii.

Hvad synes I? Et Sony'et mere fremtidssikret pga FullHD, eller how does it work? :)
Af xcardman
Panasonics X10y hvis du vil have noget som bare ligner lidt din gamle crt tv.

full HD kan du ikke bruge til dvd og SD er bedre på plasma, især i denne prisklasse.

full HD kan bruges til blu-ray, men du skal meget tæt på for at se forskel.
Af Lyset
Jeg var ude i de samme 2 modeller, bare 42 tommer for X10Y og 40 tommer for Sony'et.

Jeg valgte X10Y, efter at have læst mange indlæg, og er ikke blevet skuffet. Ser specielt meget sport, og her gør X10Y det rigtig rigtig godt. Ydermere, er almindeligt TV en fornøjelse på X10Y. Jeg kan kun anbefale X10Y.
Af BrianH
Tro ikke på du ikke kan bruge fuld hd til dvd'er, det kommer helt an på din afspiller. Men har du billeddørs tv i dag, har du nok heller ikke en dyr afspiller der opskalerer til 1080p.

Så til tv, og dvd gennem scartkabel, så er X10Y et godt valg, og hvis du kun har analogt tv-signal, så er det også det bedste.

Hvis du har digitalt tv-signal, så er Sony'en nok ligeså god + full hd-LCDs fordele som computermonitor, billedfremviser, playstation, m.m.
Brugeravatar
Af Weissbier
Sony'en er en god skærm, men køb den i 40". Den koster kun kr. 250 mere - ikke meget for tre ekstra tommer. Eller sagt på en anden måde: en Sony 37" er et dårligt køb. ;)
Brugeravatar
Af koenigs
BrianH skrev:Tro ikke på du ikke kan bruge fuld hd til dvd'er, det kommer helt an på din afspiller. Men har du billeddørs tv i dag, har du nok heller ikke en dyr afspiller der opskalerer til 1080p.

Så til tv, og dvd gennem scartkabel, så er X10Y et godt valg, og hvis du kun har analogt tv-signal, så er det også det bedste.

Hvis du har digitalt tv-signal, så er Sony'en nok ligeså god + full hd-LCDs fordele som computermonitor, billedfremviser, playstation, m.m.
W5500 er efter min mening ikke lige så god som x10y, heller ikke med digital signal. Jeg mener stadig at x10y er flere klasser over, også til opscaleret dvd, digital signaler og blu-ray.

Det er svært/umuligt at hamle op med rå billedkvalitet.

Hvis jeg skulle bruge skærmen til PC brug, altså som pc monitor (ikke film fra PC), ville W5500 være et oplagt valg. Jeg kunne også finde på at vælge W5500 til et oplyst rum eller til film, TV og spil i dagtimerne.
Af mdk1620
Kanon - tak for hjælpen :)
Valget er faldet på Panasonic tv'et, som nu er bestilt :)