Sæt ting til salg eller efterlys brugte produkter. Flatpanels er ikke ansvarlig for handler, men IP-adresser logges i tilfælde af svindel.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvad er der galt med min skærm? Farven på ansigter og hud er blege, nogle med grønligt skær. I går var jeg så glad for min nye Sony KDL 46WE5, jeg syntes billederne var ret fine, men så gik der koks i det, fordi jeg begyndte at stille om på funktionerne, som foreslået herinde - dels for at gøre billederne endnu bedre og dels for at spare på energi, da dette tv har specielle energispare funktioner. Men det virker slet ikke, for hvis jeg sætter det til høj, så bliver billedet så mørkt, at det ikke er til at se ordentligt. !:( Jeg har i dag stillet skærmen om til fabriksindstillinger fordi jeg ikke havde de HD kanaler, som jeg skulle have ifølge YouSee. Nu aner jeg ikke, hvordan jeg skal få ryddet op i de indstillinger jeg har ændret.
Brugeravatar
Af Weissbier
Under billedeindstillinger er der et punkt, der hedder "Nulstil alt". Prøv med det. Så kan du begynde forfra.
Brugeravatar
Af Blomsterpigen
Det har jeg gjort, og det er nu, at det er blevet værre.
Brugeravatar
Af Weissbier
OK, så er der selvfølgelig også den mulighed under Funktioner (el. Indstillinger) at vælge "Nulstil alt", men så bliver fjernsynet fuldstændig nulstillet, og du skal begynde helt forfra med genindlæse kanaler osv.
Brugeravatar
Af Blomsterpigen
Har du selv en KDL som står under dit indlæg? Hvis, har du så har rettet på indstillinger under avanceret indstilling?
Brugeravatar
Af Weissbier
Ja, det har jeg. Jeg har brugt Rasmus' anbefalinger fra anmeldelsen her på sitet. Disse kan dog ikke uden videre overføres til dit fjernsyn, da det er en anden model.
Brugeravatar
Af Blomsterpigen
Kan du sende et link til mig til det Rasmus har skrevet? Jeg har søgt på dit model nummer, men der kommer intet resultat. Jeg vil tro at de fleste ting vil være relevante for mit tv.
Brugeravatar
Af Blomsterpigen
Tak. Nu har jeg bogmærket den side, der er alt for meget at læse og prøve af lige nu. Jeg vil kigge på det i morgen og sammenligne med de råd, som Rasmus har skrevet om på PC world.

http://www.pcworld.dk/art/11434?a=search&i=0

Har du brugt en kalibrator eller fulgt alle instrukserne på linket?
Brugeravatar
Af Weissbier
Jeg har udelukkende brugt Rasmus' indstillinger. Faktisk har jeg en hjemmekalibrator, som jeg har forsøgt mig med, men enten er den ikke særlig præcis, eller så kan jeg ikke finde ud af at bruge den. I hvert fald fik jeg nogen målinger/resultater, der var helt ude i hampen. Jeg brugte endda timevis på det... ::l
Brugeravatar
Af Blomsterpigen
SÅ behøver jeg vist ikke investere i sådan et apparat - har nok i selve skærmen.

Der ligger vist timevis af arbejde forude i morgen.

Tak for hjælpen - indtil videre - det kan jo være jeg løber ind i problemer undervejs O_O
Brugeravatar
Af Blomsterpigen
Dette vil jeg meget gerne afprøve. Står der på æskerne til disse film, om de er THX Certified? Min søn har en masse film, og mange har han købt på nettet, så måske ligger han inde med bare en af titlerne på hjemmesiden.

Er denne metode bedre end den, som beskrives på flatpannels, hvor man skal bruge en kalibrator?