Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jackal^
Hejsa...

Nu når jeg kigger på jeres tests af skærme, så skal I som regel altid lave om på farve indstillingerne.
Men nu har jeg det problem, at jeg er rød-grøn farveblind og derfor vil den indstilling jeg finder passende, nok højt sandsynligt være "grim" for ikke farveblinde.

Hvordan kan jeg så finde den pæneste indstilling for alle, hvis det overhovedet kan lade sig gøre? ;;)
Af SLL
Du kunne måske få en kyndig ven til at indstille skærmen for dig så godt som muligt er?

Hvis du er farveblind, betyder det måske ikke så meget, om skærmen er 100% optimalt opsat?

SLL
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Lad være med at gå så højt op i farverne hvis du ikke skal bruge skærmen til grafisk arbejde. Vi kan indstille farverne præcist fordi vi har det rette udstyr til det, men at tro at man kan gøre alt dette på øjemål er utopisk.

Det er trods alt dig der skal se på skærmen, så hvis du synes farverne er som de skal være, så er det jo blot et plus - hvis du kan korrigere visse farver så du har færre gener af din farveblindhed, så er det da her du skal gøre brug af det.