Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SørenN
Hej,

Jeg har et Samsung B650 mener jeg det hedder, som igår spontant smed samtlige kanaler. Jeg har haft det i et par måneder uden problemer - men siden brugervenlighed ikke er Samsungs force når det gælder menu'er og sortering af kanaler, er det lidt øv når det sker.

Er der en funktion i TV'et som automatisk opdatere kanaler med mellemrum? Eks. hver 3 måned?

Har Stofa i Aalborg

HIlsen Søren
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Flere TV har en option, der hedder Automatiske Opdateringer, som henter software over antennesignalet. Den ødelægger kanalsoteringen.
Af SørenN
Tak for svaret. Jeg kunne ikke finde den funktion i TV'et, men da flere kolleger har oplevet det samme den dag med flere forskellige TV, antager jeg at det var Stofa der blandede kortene!

Hilsen Søren
Af JJG
yakken skrev:Flere TV har en option, der hedder Automatiske Opdateringer, som henter software over antennesignalet. Den ødelægger kanalsoteringen.
Undskyld jeg lige "stjæler" tråden - bør man deaktivere den option der hedder Automatisk Opdateringer? Jeg har også problemer med de digitale kanaler via Stofa (men på et Sony), og så kunne det være man skulle forsøge med bare at deaktivere? Den software som hentes - er det firmware til TV'et eller??
Af BadMan
Jeg har selv deaktiveret denne 'automatisk opdatering' funktion, da jeg bemærkede at TV'et faktisk tændte en gang i timen døgnet rundt for at opdatere (strømforbrug steg).

Da det jo trods alt er relativt sjældent at TV udbyderen tilføjer nye kanaler (på nye frekvenser), så er der vel ikke den store grund til at TV'et kigger efter det en gang i timen.