Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PR
Hej Flatpanels-brugere.

Jeg har læst mig frem til at MKV-filer skal omkodes til h.262 for at kunne blive afspillet på Samsungs LED TV. Derfor er jeg interesseret i at høre om der er nogle brugere herinde, der har erfaringer med netop dette?

Jeg har ledt med lys og lygte efter software der kan gøre tricket - men uden held.

Er der nogle der kan hjælpe?

På forhånd tak.

Mvh.
PR
Af xcardman
læs lidt mere omkring mkv.

en mkv er ikke en fil, men container som kan indeholde alle typer af filer
foreksempel både dvd analog og HD filer

det hedder H264 :)
Brugeravatar
Af koenigs
Brug programmet MKV2VOB

Så kan du lave filen om til mpg, mp4, mt2s eller hvad du har lyst til den skal hedde, helt uden kvalitetstab. Som sagt er MKV bare en container, men ligesom en Playstation 3 vil dit samsung TV ikke godkende MKV, den vil have den skal hedde f.eks. mpg. Om det er H.262 afhænger af den MKV du vil konvertere. MKV2VOB kan uden problemer bruges til x.262 også.

Download nyeste version:
http://www.3r1c.eu/mkv2vob/mkv2vob.exe

Du kan bruge den guide der er til ps3, men ellers kan du bare spørge, så kan jeg nok svare på det:

http://www.bitburners.com/articles/conv ... 2vob/4022/
Af HSKS
Hejsa.

Ellers kan du bruge tsmuxer...
Det tager et par minutter så er den færdig :p
Af PR
Tak for hjælpen indtil videre. Lidt mere hjælp og jeg er i mål :)

Når jeg bruger MKV2VOB får jeg fint billede på skærmen, men ingen lyd. Dette er resultatet af konvertering både med og uden flueben i boksen "always transcode DTS".
Hvad gør jeg galt her?

Med tsMuxer får jeg hverken billede eller lyd i hverken ts eller m2ts format.
Af Michael B.
husker du at vinkle fluebenet inden du begynder at finde den fil du vil konvetere? jeg havde samme problem med lyd, der gik nogen gange før jeg fandt ud det med det flueben skal være der inden man overhovedet begynder at søge efter noget, og nu virker lyden fint :)
Af PR
Michael B. skrev:husker du at vinkle fluebenet inden du begynder at finde den fil du vil konvetere? jeg havde samme problem med lyd, der gik nogen gange før jeg fandt ud det med det flueben skal være der inden man overhovedet begynder at søge efter noget, og nu virker lyden fint :)
Det prøver jeg engang. Hvilket format konverterer du til?
Af Michael B.
PR skrev:
Michael B. skrev:husker du at vinkle fluebenet inden du begynder at finde den fil du vil konvetere? jeg havde samme problem med lyd, der gik nogen gange før jeg fandt ud det med det flueben skal være der inden man overhovedet begynder at søge efter noget, og nu virker lyden fint :)
Det prøver jeg engang. Hvilket format konverterer du til?
Jeg prøvede både det bedste (langsomste) og den hurtigste, de virker fint begge
Af PR
Det virker :)

Tak for kompetent hjelp!
Af Michael B.
Velbekomme :)