Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Og tak for dit svar i øvrigt. Jeg havde desværre ikke set det (havde ikke checket at modtage mails ved svar...). Så jeg skrev til LG og fik i rimeligvis samme svar, som dig.

At det er design, der har afgjort plast på 8000 vs. glas på 8500. Jeg har ikke klar over detaljen med buen, som du linkede til. Dvs. 8000 vs. 8500 er et designspørgsmål. Og da "nogle" mener at kunne se mere genskin i SL8500, så vælger jeg Sl8000, da jeg ikke slipper for vinduer. Og da der er samme plasticcoating yderst på begge modeller, så vil de alligevel tage ens imod ridser og snavsede børnefingre (mit ræsonnement).

Jeg fik også at vide, at alle SL8000 har både DVB-T og C og begge er i MPEG-4. Det har også været diskuteret hæftigt, om EU-modeller ikke har MPEG-4 på DVB-C tuneren, hvor nordiske skulle have det. LG skrev, at forskellen på EU og Nordic model udelukkende var, at der er garanti i DK på en Nordic-model, og garantien gives af LG, som kan foretage service. På en EU-model må man til leverandøren/importøren. Et godt argument for at købe nordic model!

Tak for svaret.
Jeg satser på en SL8000. Det gør min kollega også. Så 2 stk. af dem i det nye år :-)

Hilsen Anders
Af lindi
.....den vigtigste er den at der IKKE er nogle digitale tunere i SL9500.....havde været dejligt, hvis "de kloge hoveder" herinde havde gjort opmærksom herpå, istedet for alene at bekskrive 1 mm forskel på en glaskant - så nu vil jeg bøvle med at få returneret mit SL9500 og istedet finde mig et andet TV.
Af Nico4600
må give dig ret i at det er rigtig skidt lindi. og mener da helt sikkert lg gutterne burde havde nævnt det???

meget underligt
Af Morten_J LG
Hej Lindi

Der er alle tænkelige digitale tunere i SL9500, undtaget DVB-S - hvis du skal have adgang til DVB-C tuneren skal TV'et startes i Sverige. Desværre ikke så logisk, men en detalje som først bliver ændret fra de kommende modeller.

Håber ikke jeg har misforstået indlægget!