Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Beeza
Jeg har stofa og har søgt de digitale kanaler. De ligger to gange på listen, i kodet og afkodet. Jeg har lagt de aktuelle på favoritlisten, hvilket fungerer fint nok. Dog kan de ikke sorteres, så vidt jeg kan læse mig til?!?

Det kan jeg så affinde mig med. Men hvis jeg trykker "Guide" og får oversigt over programmerne på kanalerne, så får jeg en komplet liste. Dvs. på både afkodede, men også kodede kanaler. Kan man ikke ændre det så jeg kun får guide over de kanaler jeg kan og vil se? Der er jo ikke meget fidus i at skulle bladre igennem mere end dobbelt antal kanaler..
Af Beeza
Det er i øvrigt en 58PS855 skærm det drejer sig om
Af noxity
Jeg har oplevet det samme på en Philips. Kan ikke lige huske modellen, men det var en 2009 og i den lavere ende.

Her var signalet fra Yousee, og alt lå også dobbelt i kodet og ukodet format.

Har efterfølgende haft tilsluttet andre TV til samme signal, og de har ikke lavet dobbelt programmer. Skal dog siges at det er i forbindelse med mit arbejde, og kan således ikke 100% udlukke signalet som problemet, da der er gået noget tid mellem at jeg har lavet en kanalsøgning på de forskellige TV.
Af dkscan
Jeg har et Sony i stuen og et Philips i soveværelset. For YouSee finder de begge alle kanaler dvs. også dobbelte og endog tredobbelte udgaver, når dette forekommer.
Det er dog ikke noget problem på disse modeller, da man frit kan sortere i de fundne kanaler og derfor kan flytte de krypterede ned i bunden eller helt slette dem. På Sony vises EPG for alle kanaler og i den rækkefølge, som man har valgt at sortere dem i. På Philips skal man eksplicit vælge hvilke kanaler, man vil have med i EPG-listen.
Af Beeza
Det kan man ikke så samsung - så vidt jeg kan se. Kan nogen hjælpe med at be/afkræfte?