Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Carsten405
Hej experter.

Mine forældre har lige investeret i et Samsung b855 (super lækkert tv) og en usb dongle så de kunne koble deres bærbar på trådløst, men det fungerer ikke. :-(

Hvad er problemet og hvordan løser vi det?
Jeg synes selv jeg har prøvet alt uden held:-(

P.s de har mobilt bredbånd, kan det have noget med det at gøre??

Mvh
Carsten
Af Peter Schrøder
Samsungs USB dongle er ikke et modem. Det kræver enten en trådløs router eller et accesspoint, som TVet kobler sig til, for at kunne fungere.
En PC med USB modem vil næppe kunne fungere.
mvh
Peter Schrøder
Af Carsten405
Hej Peter, tak for det hurtige svar.

Vil det så sige at de skal ha installeret fast internet, evt trådløs router for at det skulle komme til at fungere?

Det ville jo ha været meget rart for dem at få det at vide inden de havde investeret i sådan en så..
Af dumb
Carsten405 skrev:Hej Peter, tak for det hurtige svar.

Vil det så sige at de skal ha installeret fast internet, evt trådløs router for at det skulle komme til at fungere?

Det ville jo ha været meget rart for dem at få det at vide inden de havde investeret i sådan en så..
Enten skal de anskaffe sig en router (en 3G router der kan tage simkort, hvis fjernsynet skal hentet indhold fra internettet) eller også skal i downloade et program, der gør at den bærbare fungerer som access point/router (en noget mere teknisk løsning)
Af Carsten405
Hej dump, tak for dit inlæg.

Kan du ikke være venlig at forklare lidt nærmere om dine foreslag og hvordan man skal gøre og evt investere i samt hvilket program man skal downloade.

Endnu engang tak for hjælpen.

Mvh
Carsten405
Af noxity
Har selv investeret i en ZyXEL nbg412w3g. Her kan du sætte dit 3G modem til, og så tager den internettet fra 3G modemet, og sender det udover det trådløse net.
Det fungere helt uden problemer.

Der er ikke særlig mange 3g routere på markedet. Jeg fandt kun et par stykker og endte med ovenstående model. Den koster lige under 800kr.

Løsningen med at bruge sin bærbar som router, har jeg ingen erfaring med, men det kan umuligt være en særlig stabil løsning.
Af dumb
Carsten405 skrev:Hej dump, tak for dit inlæg.

Kan du ikke være venlig at forklare lidt nærmere om dine foreslag og hvordan man skal gøre og evt investere i samt hvilket program man skal downloade.

Endnu engang tak for hjælpen.

Mvh
Carsten405
Hej,
det ser ud til at være std. windows funktionalitet at sætte computeren op som router: http://www.ehow.com/how_4740330_use-com ... outer.html Men det kræver jo at computeren er tændt for at fjernsynet kan komme på nettet.

Routeren er nok den mest praktiske løsning, men den koster selvfølgelig også en 7 - 800 kr. Hvis de er kunder hos 3, ved jeg at de også tilbyder en 3G router.
Af ThomasT1976
Vær sikker på at DLNA på tv'et er alt det værd inden I bruger for mange penge på det. Jeg kender en del inkl. mig der er blevet skuffet over DNLA, man kan ikke rigtigt bruge det til noget endnu.
Af dumb
Hej Carsten,
jeg har lige læst dit indlæg igen og bliver faktisk meget i tvivl om hvad det er du spørger om.

Er det TV'et du vil have på netværket, så du kan bruge DLNA funktionerne, eller er det en bærbar computer du vil have på internettet via et 3G (mobilt bredbånd) USB dongle?
Af noxity
dumb skrev:Hej Carsten,
jeg har lige læst dit indlæg igen og bliver faktisk meget i tvivl om hvad det er du spørger om.

Er det TV'et du vil have på netværket, så du kan bruge DLNA funktionerne, eller er det en bærbar computer du vil have på internettet via et 3G (mobilt bredbånd) USB dongle?
Eller er det TVet du vil have på internettet, så du kan benytte @internet features ?
Af Carsten405
Hej igen og tak for alle jeres svar.:-) dejligt at kunne spørge og få svar fra sande experter.

Det kunne være jeg ikke har formuleret mig korrekt så jeg prøver lige igen.

Mine forældre har en masse billeder og musik liggende på deres bærbar pc og kunne godt tænke sig primært at se billeder og høre musik fra Windows Media Center. Måske nogle gange at gå på nettet (netbank / surfe)

Det kan være jeg har misforstået det men burde det ikke kunne lade sig gøre?

De har kun mobilt bredbånd, mener det er 3G

Endnu engang tak for alle svar.
Mvh Carsten
Af dumb
Carsten405 skrev:Hej igen og tak for alle jeres svar.:-) dejligt at kunne spørge og få svar fra sande experter.

Det kunne være jeg ikke har formuleret mig korrekt så jeg prøver lige igen.

Mine forældre har en masse billeder og musik liggende på deres bærbar pc og kunne godt tænke sig primært at se billeder og høre musik fra Windows Media Center. Måske nogle gange at gå på nettet (netbank / surfe)

Det kan være jeg har misforstået det men burde det ikke kunne lade sig gøre?

De har kun mobilt bredbånd, mener det er 3G

Endnu engang tak for alle svar.
Mvh Carsten
Men er det på TV'et de vil høre den musik og se de billeder som ligger på deres bærbare computer? Og er det på TV'et de gerne vil gå på netbank og surfe?
Af Carsten405
Hej dumb.

Ja det er på fjernsynet de godt kunne tænke sig at se billederne høre musik og evt gå på nettet og surfe / netbank.
Af dumb
Carsten405 skrev:Hej dumb.

Ja det er på fjernsynet de godt kunne tænke sig at se billederne høre musik og evt gå på nettet og surfe / netbank.
Ok, for at se billeder og musik, som ligger på den bærbare, burde det være muligt, via det link jeg har sendt dig, at forbinde fjernsyn og bærbar.

Jeg kender desværre ikke det store til fjernsyns Internet muligheder, men som jeg har forstået det så er det ikke muligt at surfe direkte på TV'et og Netbank er i hvert fald helt umuligt. Men man kan jo bare slutte den bærbare til fjernsynet med DVI/HDMI kabel og så bruge fjernsynet som skærm og dermed har du jo fuld adgang til alle billeder/musik og internettet.

/Thomas