Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rodding
Ja det er rigtigt men de fleste folk kalibrere jo ikke deres tv'er.
Af Leviathan
Rodding skrev:Ja det er rigtigt men de fleste folk kalibrere jo ikke deres tv'er.
Nej, det er desværre rigtigt, men det burde de ;)
Af thcleaner
jeg ville helt klart tag b655 da den har motion plus og ifcen aldrig kommer til at virke op g10 eren
Af Rodding
Men når vi snakker retention hvad er det så helt præcist? Fordi skal have et tv til at spille xbox på, så hvis det betyder noget køber jeg G10 hvis ikke lyder B650 mere interessant.
Af rkc
Hvis man ser mest alm tv og sport hvilket har så det bedste billede ? motionflow bliver nævnt på samsung skulle det betyde at billedet er endnu mere flydende end på en pana,og en 650 virker den i dk ?
Men hvad med LG er det bare klasser under ?
Af RogueAgent
Rodding skrev:Men når vi snakker retention hvad er det så helt præcist?
Hvis et statisk billede (eller dele af et billede) vises i længere tid, kan det ske at man bagefter kan ane en "skygge" af det forrige billede. Det kan sammenlignes lidt med hvordan man kan have et "efterbillede" af solen på nethinden hvis man kigger op i den et par sekunder, og derefter lukker øjnene.

Det vil typisk være kanallogoer, tekst tv eller lignende, hvor der er høj kontrast i det område der er statisk.

Forskellen på retention og burn-in er at retention er midlertidigt og normalt går væk efter få sekunder eller måske minutter (afhængig af tv og hvor kraftig retentionen har været), mens burn-in er permanent.

Jeg har ikke hørt om folk der har oplevet burn-in på nyere plasma tv de sidste 3-4 år, men retention er stadig et issue på en del tv, bl.a. hos Samsung og LG. Panasonics modeller er generelt mere resistente, men jeg har dog selv set det på f.eks. et 50" x10 - men ikke i samme grad som på mit eget PS8000 (som dog stadig ikke er så grelt at jeg oplever det som et decideret problem).
Af Rodding
Okay tak for forklaringen, men det er jo ikke så fedt hvis man skal spille osv.
Men hvor meget lider Samsung PSB650/655 af retention, er det meget eller bare en lille smule?