Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af rkc
Har fundet ud af at mit nye tv skal være plasma pana er super det ved jeg men hvad med de andre 2 ? er LGen meget dårligere end G10 eller er det småting der ikke kan kan ses hvis ikke de står ved siden af hinanden.
Brugeravatar
Af koenigs
rkc skrev:Har fundet ud af at mit nye tv skal være plasma pana er super det ved jeg men hvad med de andre 2 ? er LGen meget dårligere end G10 eller er det småting der ikke kan kan ses hvis ikke de står ved siden af hinanden.
Kontrasten på de to modeller er den store forskel. G10 har en 3 gange så stor kontrast, og giver derfor et billede med mere dybte.

PS8000 dog også nogle fordele, blandt andet kalibreret THX profil og lidt flere indstillings- og afspilningemuligheder. Tilgengæld har de problemer med retention og burn-in som panasonic ikke har.

Alt i alt har G10 bedre billede, men PS8000 har flere features.

Ang. G15 og G10 har de samme billedkvalitet, forskellen ligger i at G15 har DVB-S tuner, altså en tuner til digital sattelit tv (parabol)
Af Rodding
koenigs skrev:
rkc skrev:Har fundet ud af at mit nye tv skal være plasma pana er super det ved jeg men hvad med de andre 2 ? er LGen meget dårligere end G10 eller er det småting der ikke kan kan ses hvis ikke de står ved siden af hinanden.
Kontrasten på de to modeller er den store forskel. G10 har en 3 gange så stor kontrast, og giver derfor et billede med mere dybte.

PS8000 dog også nogle fordele, blandt andet kalibreret THX profil og lidt flere indstillings- og afspilningemuligheder. Tilgengæld har de problemer med retention og burn-in som panasonic ikke har.

Ang. G15 og G10 har de samme billedkvalitet, forskellen ligger i at G15 har DVB-S tuner, altså en tuner til digital sattelit tv (parabol)
Har altså hørt flere steder at G15 giver bedre billede ind G10 + G15 er tyndere og, at dens blæsere ikke skulle larme så meget som i G10??
Af kronholm
Panasonic G15 serien: Denne serie fås i 42 og 46 tommer, og udmærker sig ved at være en tyndere udgave af G10 Plasma serien - kun 2 tommer eller 5 cm. tyk. Ydermere har G15 serien bedre lyd og indbygget DLNA media center.

Den har bedre sort end V10, ligesom G10'eren.
Af pipper
Rodding skrev:
koenigs skrev:

Har altså hørt flere steder at G15 giver bedre billede ind G10 + G15 er tyndere og, at dens blæsere ikke skulle larme så meget som i G10??
Havde også hørt at G15 skulle larme mindre. Jeg ringede til 7 panasonic forhandlere og de sagde alle sammen at det var det samme som på G10. Billedet skulle dog være bedre, tæt på V10
Af rkc
Er i tvivl om hvor stort det må være? sidder 3 mtr fra og hvad med samsung 655 er den lige så god som panasonic. Design er ligegyldigt det er kun billedet som har betydning, og så er jeg nok en af de få som synes panasonic egentlig er pæn
Af Rodding
Jamen, så skal du helt klart købe panasonic den skulle give et noget bedre billede en samsung'en
Af Leviathan
Rodding skrev:Jamen, så skal du helt klart købe panasonic den skulle give et noget bedre billede en samsung'en
Det er jeg så uenig i. B655 ligger tæt på B855, som igen er ligeså god som V10 fra Panasonic, hvis vi kigger rå billedkvalitet.

Så jeg vil mene B655 er ligeså god som G10/15.
Brugeravatar
Af koenigs
G10/15 har et væsentlig bedre sortniveau/kontrast. Læs anmeldelse af G10 og B855

Derudover er der vel også den forskel at Samsung har en fejlrate på ca. 20% hvor Panasonic plasma ligger på 2%. Med andre ord er chancen for at dit Samsung TV bliver defekt ret stor.

Så vidt jeg har hørt er den reele billedkvalitetsforskel i praksis meget lille, så jeg tror egentlig ikke det skal være grundlaget for valget.
Af Leviathan
koenigs skrev:G10/15 har et væsentlig bedre sortniveau/kontrast. Læs anmeldelse af G10 og B855

Derudover er der vel også den forskel at Samsung har en fejlrate på ca. 20% hvor Panasonic plasma ligger på 2%. Med andre ord er chancen for at dit Samsung TV bliver defekt ret stor.

Så vidt jeg har hørt er den reele billedkvalitetsforskel i praksis meget lille, så jeg tror egentlig ikke det skal være grundlaget for valget.
Sortniveau bliver som altid fremhævet, noget overvurderet efter min mening, når vi kommer ned i marginaler, som skiller disse to tv ad.

Du glemmer at skrive fordelene ved Samsung, såsom muligheden for bedre farvegengivelse eller bedre deinterlace.

Det er rigtigt, at B855 har problemer med støj, men dette lider B655 ikke af. Der har også været klager over blæserstøj fra G10, så Panasonic er heller ikke perfekt.
Af Rodding
Men B655 har tendens til burn-in og retention det har Panasonic'en ikke.
Af kronholm
Rodding skrev:Men B655 har tendens til burn-in og retention det har Panasonic'en ikke.
Har endnu ikke læst om én eneste der har fået burn-in på hverken panasonics eller samsungs nuværende modeller. Men ja, der er mere retention på B655 end G10/G15
Af Leviathan
Rodding skrev:Men B655 har tendens til burn-in og retention det har Panasonic'en ikke.
Ja, retention ikke burn-in. Det er en opvejelse af fordele og ulemper, og som jeg ser det, er der ikke noget, der er bedre end det andet mellem G10 og B655. De har hver deres styrker og svagheder. Min pointe er bare, at man ikke kan fremhæve sortniveau, og så dermed også konkludere ud fra dette, at det ene er bedre end det andet.

Psersonligt ville jeg vælge et Samsung B655, da det efter en kalibrering har et bedre billede (pga. CMS på Sumsungen). Men hvis køber ikke skal have en kalibrering, er sagen jo en anden.