Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af S.G
http://www.dustinhome.dk/pd_5010287388. ... =Flik_home

eller

http://www.dustinhome.dk/pd_5010305799.aspx

(I må evt linke hvis I har set dem billigere andre steder)

Hvad siger eksperterne??? Og er der andre alternativer i den prisklasse evt?

Jeg vil have en 50"
Jeg står og vakler imellem disse 2, da begge har en yderst fornuftig pris.

Det skal siges at jeg har et pana 42g10, men er ret peniblen med blæserstøj, så det ryger ud, og så vil jeg godt have et tv der er lidt større ;)
Af Hippo
Jeg kigger selv på disse to samsung'er for tiden. Så vidt jeg kan se får man internet adgang og en anden billedmotor i 650'eren fremfor 550'eren vel og mærke for ca 2k mere.

Redcoon.dk har en 551'er til 6648,-

Det ville være vældigt hvis der var nogen der havde erfaringer med forskellen mellem disse 2 modellers billedskvaliteter - er personligt ligeglad med internet adgang.
Af kinoha
Jeg har selv prøvet at finde ud af noget med B650, pga. B850 støj/larm,
og såvidt jeg har kunne finde ud af, er billedkvaliteten nogenlunde ens ?
Forskellen skulle være tykkelsen og et andet filter ?
Nogen der kan bekræfte dette og evt. ved om stikkene bagpå ikke vender bagud ?
Af Laksefar
kinoha skrev:Jeg har selv prøvet at finde ud af noget med B650, pga. B850 støj/larm,
Ca. midt i denne video, kan du i hvert fald se hvordan stikkene sidder på B650: http://www.trustedreviews.com/video/Sam ... 0in-LCD-TV
Af kinoha
Laksefar skrev:
kinoha skrev:Jeg har selv prøvet at finde ud af noget med B650, pga. B850 støj/larm,
Ca. midt i denne video, kan du i hvert fald se hvordan stikkene sidder på B650: http://www.trustedreviews.com/video/Sam ... 0in-LCD-TV
Det tv du linker til (tak :-) er et le40, det jeg spurgte efter er plasmaversionen PS50B650, men det er da ikke utænkeligt at stikkene sidder ens.

Er der nogen der nogen der har PS50B650 og kan fortælle lidt om dette samt billedkvalitet osv ?
Af Rodding
Er også interesseret
Af Rodding
Nogen der kan give respons på Samsung 50B550/650?
Af Hippo
Har selv en Samsung PS50B551.

Som nævnt i andre tråde flot billede, lider dog af en del retention ihvertfald her i starten - ses tydeligt i de sorte bjælker eller mørke dele af billedet når der er undertekster. Dette er dog i et helt mørkelagt rum.

Tv'et er stort set lydløst da det ikke har blæsere og ingen nævneværdig plasma støj.
Af Rodding
Hippo skrev:Har selv en Samsung PS50B551.

Som nævnt i andre tråde flot billede, lider dog af en del retention ihvertfald her i starten - ses tydeligt i de sorte bjælker eller mørke dele af billedet når der er undertekster. Dette er dog i et helt mørkelagt rum.

Tv'et er stort set lydløst da det ikke har blæsere og ingen nævneværdig plasma støj.
okay hvordan klarer den sig med gaming
Af Hippo
Har en PS3 til gaming, har ikke set nævneværdig lag og billedet står selvsagt flot. Gaming er lidt hårdt ved skærmen her i starten mht. retention - dog ikke noget jeg har bemærket under spil - det klares nemt bagefter med 10-20 sek. "screensaver". Ikke noget burn in overhovedet.

Det lettere slørede billede som nogle udenlandske anmeldere har beskrevet kan jeg ikke genkende. HD står knivskarpt og SD er bestemt iorden.

Ellers er jeg ganske enig med de mange anmedlelser "derude". Great value for money.
Af Rodding
Okay tak, men tror du B650 er de ekstra penge værd?
Af Hippo
Det skal jeg ikke kunne sige, da jeg ikke har set den "live".

Den kan gå på nettet det kan 550'eren ikke. Den har en nyere billedbehandlings processor - men den har åbenbart problemer med 50 Hz materiale, prøv at google den eller se på avforums.

Den skulle have samme retention "problemer" som 550'eren.