Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lasse123
hej derude, er der nogen der har erfaringer med dette tv lg 50ps8000, er i tvivl om det har pixelfejl eller det skal være sådan, hvis man står mellem 50cm og 100cm kommer der grønne prikker ved mørke nuancer typisk sort, det opstår både ved bluray og alm digital tv, ved 3meters afstand kan man ikke se dem
Af bleze
Det er ikke pixel fejl. Det er normal plasma dithering. PS8000 har dog har problemer med pixel fejl men det er du ikke i tvivl om hvis du ser det. Har oplevet 4 stk på samme panel. Du kan teste dette med en app du kan hente på denne side hvor du kan teste forskellige farver og pixel fejl fremtræder tydeligt
Af lasse123
har prøvet at lave den test og der er en test hvor alle farver er der på engang, hvor nuancerne er forskellig fra 10%-100%, og ved den sorte farve ved 90% er den gal med grønne og røde prikker men dette er måske normalt
Af bleze
Ja det er helt normalt. Jeg har selv haft 2 stk PS8000 og det var meget værre end på min nuværrende B855 men ikke unormalt. Sådan er det panel bare. Jeg går ud fra at du har indtastet kalibrerings værdier man kan finde på nettet
Af S.G
De er der også på mit ;)
Man ser dem ikke medmindre man står meget tæt på tv´et

Det er et lækkert tv, men enkelte mangler såsom ikke godt nok sortniveau, alt for langsom kanalskifte og betjening med fjernbetjening (fx i tekst tv når man taster tal) og for meget retention! Mit tv er 14 dage gammel, har kørt med lav kontrast osv osv, men når jeg tænder (sort skærm) kan jeg se spor af undertekster!

Havde et G10 som jeg solgte. Det kunne det hele, men desværre har det en blæser der støjer :(
Af lasse123
ja mit har også retention men har læst at det skulle blive bedre efter de første 200 timer.
har justeret billedet efter den test de har lavet af den herinde, kender du nogen andre der er bedre
Af Ramuchamp
Kopierede lige dette fra en anden tråd.....>>>>>;-)

Har lige luret lidt på http://www.avforums.com/reviews/LG-50PS ... inch-Plasm a-Review.html hvor man på videoen kan se de kalibrerede indstillinger. Skal helt sikkert prøve dem senere i eftermiddag. De er:

Gamma Medium
Black level Low
White balance warm
Contrast 70
Brightness 54
Colour 50
Colour gammut Wide
Red contrast -11
Green contrast 1
Blue contrast 6
Red brightness 39
Blue brightness 27
Red colour -7
Red tint -2
Green colour -9
Blue colour -9
Blue tint -7
Yellow colour -8
Yellow tint -1
Cyan colour -11
Cyan tint -1
Magenta colour -6
Magenta tint 2

Alle andre funktioner skal være slået fra, f.eks. edge enhancement, colour filter. Hvor intet andet er angivet, er det tv'ets standardindstillinger der gælder.

Du skal dog være opmærksom på, at denne indstilling ikke nødvendigvis gavner for dit tv, da hvert eneste tv kræver en forskellig indstilling - men har hørt nogen der syntes den var god på deres skærm.
Ellers kan du jo bare bruge thx som er rimelig god på alle skærme, men dog ikke så god som tv'et kan præstere ved evt. kalibrering.
Thx skal dog også helst bruges efter 200 timer da der er høj kontrast og ingen indstillings eller strømspare muligheder

Jeg er også igang med at køre mit ind, med lav kontrast og strømsparefunktion pt.

PS: Er du gal et lækkert tv man! :D.. De grønne prikker ses jo kun ved tæt afstand, så dem er jeg pænt care over. Det er præsterer superflot i HD, og dets SD kvalitet er overraskende god.(frygtede lidt at det ville blive for udtværet med alm. SD kval. på en 50% - men det synes jeg bestemt ikke det gør!)

Det er self ikke helt så godt som et v10 eller b850 - men i forhold til hvad du får for pengene er det et eminent tv.

Jeg elsker selv den generelle billedkvalitet(som jeg som sagt synes er fantastisk), bluetooth(bruger det som anlæg og styrer musikken med mobilen) og usb-harddisken(der kan afspille blandt alle film på min 1TB's både i HD og SD).. HD-afspillingen kræver dog diverse audio-konverteringer på de fleste af filmene.

Men alt i alt er jeg mere tilfreds med dette tv end jeg nogensinde kunne forestille mig jeg ville have været :D.

Fik en dansk model(de henter og bytter hvis fejl(ink. pixelfejl) opstår på tv'et inden for 2år) for 8500 kr.
Af HTC
Hej Ramuchamp.
Hvor har du købt dit LG 50PS8000 ?
Af Ramuchamp
Hos dansk it lager, som var de eneste der havde den på lagr. Jeg fik dem til at matche justbuyit's pris som var 8499,- men de fører den ikke længere, så ved ikke om du stadig kan det.

Men hvis du skal købe denne skærm i dansk model, skal du snart slå til - da lg nordic ikke længere fører den.