Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg er på udkik efter et rigtig godt tv og er indstillet på at smide en del penge i noget af det bedste på markedet.

Jeg kan se i jeres forum, at I igen og igen fremhæver Pioneer som noget af det bedste, men også at de er stoppet med at producere fladskærme.
Er det muligt fortsat at købe et? og hvilket vil I anbefale til stuen? jeg kommer til at sidde ca. 3 meter fra skærmen med en mindre skæv betragtningsvinkel (ca ½ meter) og der vil være direkte sollys på skærmen. Dog bruges hovedparten af tiden foran tv om aftenen.

Vh. Poulsen
Af xcardman
se og få fat på en pioneer 5090H eller en krp 500A

de er ved at være udsolgt, du får ikke bedre skærm.

dog kan jeg ikke anbefale direkte sol, uanset hvilken skærm du køber
det vil alså påvirke billedet al for meget.
Af therunemeister
Hvis du ikke har travlt kan du også bare vente på Panasonic VT20/25. Kuro tech, men uden phospher-trails, og med 3D og mange andre funktioner indbygget. Det gjorde jeg nok før jeg gik ud og brugte mange penge på noget udgået eller evt. brugt.
Af TvHomer
Jeg kunne aldrig finde på at vente på en forventet måske bedre model, når vi nu taler om et absolut topklasse pioneer tv.

Det er bare at få støvet en op, da pioneer virkelig har ramt noget helt fantastisk her.
Af Marlowe
Jeg ville også vente lidt endnu. Ved godt at Pioneer lavede nogle gode tv, men de er gået ud af produktion og Panasonic har efter sigende opkørt deres patenter vedrørende Plasma. Mon ikke 2010 modellerne fra Panasonic bliver en del bedre end 2009'erne var. Synes I hvert fald at specs indtil videre ser ret lovende ud!
Af ThomasT1976
Marlowe skrev:Jeg ville også vente lidt endnu. Ved godt at Pioneer lavede nogle gode tv, men de er gået ud af produktion og Panasonic har efter sigende opkørt deres patenter vedrørende Plasma. Mon ikke 2010 modellerne fra Panasonic bliver en del bedre end 2009'erne var. Synes I hvert fald at specs indtil videre ser ret lovende ud!
Jo, MEN Pana'erne er jo samtidig også grimme på nær lige Z1, som åbenbart ikke er pengene værd (45+kkr) !!! og det vil de åbenbart ikke gøre noget ved i 2010.
Af Marlowe
ThomasT1976 skrev:Jo, MEN Pana'erne er jo samtidig også grimme på nær lige Z1, som åbenbart ikke er pengene værd (45+kkr) !!! og det vil de åbenbart ikke gøre noget ved i 2010.
Nu er jeg en af dem der kigger på billedet og ikke på rammen, men bevares, man kan da også overveje Samsungs plasmatv...
Af xcardman
Marlowe skrev:
ThomasT1976 skrev:Jo, MEN Pana'erne er jo samtidig også grimme på nær lige Z1, som åbenbart ikke er pengene værd (45+kkr) !!! og det vil de åbenbart ikke gøre noget ved i 2010.
Nu er jeg en af dem der kigger på billedet og ikke på rammen, men bevares, man kan da også overveje Samsungs plasmatv...
ja og det skal du også blive ved med.

ViL med garanti vædde på det bliver en panasonic som viser det bedste billede i 2010. som man har mulighed for at købe

heller et godt billede og en dårlige ramme, end et dårligere billede og bedre ramme :D
Af ThomasT1976
xcardman skrev:
Marlowe skrev:
ja og det skal du også blive ved med.

ViL med garanti vædde på det bliver en panasonic som viser det bedste billede i 2010. som man har mulighed for at købe

heller et godt billede og en dårlige ramme, end et dårligere billede og bedre ramme :D
Nu var det i forhold til et Pioneer jeg mente. Jeg synes stadig deres design er lige i øjet. Men skulle jeg købe nyt tv idag, blev det også et Pana G10 pga. billedet.
Af Poulsen
Tak for jeres hjælp.
jeg har kigget lidt rundt og læst diverse anmeldelser. det lyder som om at Pioneer Kuro 5090H er et af de bedste der har været på markedet. Samlignet med anmeldelser af Pana. G10 er der flere minus sider ved G10 eller har jeg misforstået det hele?

Vedr. Kuro er 50" måske lige i overkanten når jeg skal sidde 3 meter fra det. Eller måske ikke?

Findes det i 40" eller 42"

har forsøgt at finde noget på en krp 500A som jeg blev anbefalet. Det er ikke lykkedes mig. Er der tale om en stavefejl eller kigger jeg de forkerte steder.
Vh. Poulsen
Af xcardman
En 500A bliver nok svær og skaffe efterhånden
har selv en pioneer 500M og den har man ikke kunne købe de sidste 7-8 måneder.

En M er en monitor model, den blev ikke produceret i et større antal.
da den ikke var tiltænkt til almindelig brugere.
Af therunemeister
Poulsen skrev:Tak for jeres hjælp.
jeg har kigget lidt rundt og læst diverse anmeldelser. det lyder som om at Pioneer Kuro 5090H er et af de bedste der har været på markedet. Samlignet med anmeldelser af Pana. G10 er der flere minus sider ved G10 eller har jeg misforstået det hele?

Vedr. Kuro er 50" måske lige i overkanten når jeg skal sidde 3 meter fra det. Eller måske ikke?

Findes det i 40" eller 42"

har forsøgt at finde noget på en krp 500A som jeg blev anbefalet. Det er ikke lykkedes mig. Er der tale om en stavefejl eller kigger jeg de forkerte steder.
Vh. Poulsen
Jojo, et Kuro er bedre end et G10, men jeg tror du kan være sikker på at VT20/25 igen er bedre end begge to. Se f.eks. denne video hvor de sådan set indrømmer at det er et Kuro...men bare bedre:
http://www.youtube.com/watch?v=_-6p0BFlUVs
og
http://www.youtube.com/watch?v=1Fd0yFujykM

Og 3 meter til et 50"...er perfekt i min bog.
Af Poulsen
Super. Tak for det.

Jeg har set at der er et brugt Kuro 5090 til salg ca. 1½ år gammelt i god stand. jeg er i tvivl om det er godt at købe brugt. Mener prisen var ca. 12000 kr.

Vh. poulsen
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er en 500M til salg her i forum til 15k.