Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Perfod
Har købt et 42" tv hos getmore for lidt over 1 år siden , for knap 12000kr , nu er det gået i stykker og getmore vil ikke dække da de imellemtiden har fået nye ejer .

Er det bare det jeg skal affinde mig med.
Af abel
Nej selvfølgelig skal du ikke det - det er virkelig ikke dit problem at de har fået nye ejere.
Af dumb
Perfod skrev:Har købt et 42" tv hos getmore for lidt over 1 år siden , for knap 12000kr , nu er det gået i stykker og getmore vil ikke dække da de imellemtiden har fået nye ejer .

Er det bare det jeg skal affinde mig med.
Problemet er at Getmore er gået konkurs og så er startet op igen i et andet selskab og dermed er de ikke forpligtiget til at overtage garanti sager fra det tidligere selskab, så du står ret dårligt.

Oven i det, så har Getmore et meget dårligt ry, når det kommer til reklamationssager. De levere som regel de varer man køber, men reklamation og service kan man skyde en hvid pil efter.
Af abel
Så længe de beholder det samme navn, så er jeg helt sikker på at et forbrugerklagenævn vil give dig ret i at du skal have dit TV repareret.

Jura er jo heldigvis ikke kun sort og hvidt!
Af red_martians
De har også ændret navn fra Getmore A/S til Getmore aps. :-)
Det samme skete jo for SHG da de skiftede ejer til elbodan(expert)

Der er intet at gøre, hvis de ikke vil gøre det som en god service. Og de har deres gode ret til det. Da de også har parralelimport kan du heller ikke få producenten til at dække. Det vil da ha' haft gjort, selvom det havde været en lille bix... bare butikken handler gennem panasonic DK.
Senest rettet af red_martians 28 jan 2010, 13:48, rettet i alt 1 gang.
Af calletv
Med den erfaring jeg har med Getmore, og med det ry de har, er jeg ret sikker på du blot kommer til at slå i en pude.

Eneste råd jeg har er: Prøv om du ikke kan kontakte producentens danske afdeling direkte og hør om de kan hjælpe dig og køb så ikke noget hos Getmore fremover.
Af calletv
Ja ok, hvis det er parallel-import så er der vist ikke så meget at gøre.
Af BrianH
Getmore er og var et et tvivlsomt firma...
Fra CRN.dk

Skat tjekker lovligheden af Getmore-salg

En sag om momssvindel for mere 43 millioner kroner har fået Skat til at erklære tidligere Getmore-selskab konkurs. Samtidig undersøges det, om det var lovligt da bagmændene ved nytår solgte Getmores aktiviteter til en ukendt pakistansk ejer.
Af Henrik Rasch
Fredag 22. januar, 2010 14:24

Det selskab, som tidligere stod bag onlineforhandleren Getmore, er mandag i denne uge blevet erklæret konkurs efter en begæring fra Skat. Det drejer sig om selskabet Getmore A/S, som i mellemtiden har skiftet navn til Inviat A/S.

Skat vil nu undersøge om de tidligere ejere af Getmore A/S overtrådte loven, da de ved nytår solgte Getmores aktiviteter til anpartsselskabet Express Data Aps, som ved samme lejlighed skiftede navn til Getmore Aps. Dette selskab ejes af en ukendt pakistaner ved navn, Adeel Younas.

Skat mener, at det forhenværende Getmore-selskab hæfter for en momsgæld på 43 millioner kroner, som sidste forår udløste en tilsvarende konkurs i forhandleren Multimedia World A/S, som senere har skiftet nav til Tronica A/S. Og med konkursen har Sø- og Handelsretten givet Skat medhold i den påstand.

»Skat har afgjort, at Inviat A/S hæfter for det krav, som er rejst mod Tronica A/S. Vi vil nu analysere den varehandel, der er foregået mellem Inviat A/S og Tronica A/S, og håber på den måde at få en større forståelse af, hvad der reelt er foregået,« siger advokat Boris Frederiksen, der også er kurator i de to konkursboer.

Han henviser til, at der er solgt varer fra Multimedia World til Getmore, og at det nu vil blive undersøgt, om samhandelen har gjort det muligt for Getmore at dumpe sine priser på it- og elektronikprodukter.

Boris Frederiksen oplyser videre, at han også vil undersøge om overdragelsen af aktiviteterne i Getmore A/S til Getmore Aps er sket korrekt.

»Når der er foretaget et salg er det en standardforpligtelse som kurator at se på om overdragelsen er sket korrekt. Derfor har vi bedt om en kopi af salgsaftalen,« siger Boris Frederiksen.

Efter hans vurdering er der i dag aktiver i konkursboet efter Multimedia World på omkring syv millioner kroner. Han ønsker dog ikke at gætte på hvor de resterende 35 millioner kroner er placeret.

»Men vi kigger interesseret efter, om pengene er stukket af vejen et eller andet sted,« siger Boris Frederiksen.

Det tidligere Multimedia World var ejet af Sagib Hussain og Asof Mahmood. Sammen med direktør Kaiser Raja stod de også bag Getmore A/S frem til salget for tre uger siden.

De tre hovedpersoner ønsker ikke at kommentere sagen over for CRN.
Af dumb
abel skrev:Så længe de beholder det samme navn, så er jeg helt sikker på at et forbrugerklagenævn vil give dig ret i at du skal have dit TV repareret.

Det er jeg så 99% sikker på at de ikke skal, uanset navne sammenfaldet, så er det, i princippet, et helt andet firma. At de så i praksis er under skat's lup for svindel og humbug er en anden ting :)

Men da ingen af os er jurister, så er det bedste nok at skrive en mail til forbrugerrådet, de kan svare med 100% sikkerhed.
Brugeravatar
Af Weissbier
dumb skrev:
abel skrev:Så længe de beholder det samme navn, så er jeg helt sikker på at et forbrugerklagenævn vil give dig ret i at du skal have dit TV repareret.

Det er jeg så 99% sikker på at de ikke skal, uanset navne sammenfaldet, så er det, i princippet, et helt andet firma. At de så i praksis er under skat's lup for svindel og humbug er en anden ting :)

Men da ingen af os er jurister, så er det bedste nok at skrive en mail til forbrugerrådet, de kan svare med 100% sikkerhed.
Helt enig. Formelt, juridisk er det er helt andet andet selskab, der ikke er forpligtet til at overtage et ophørt selskabs garantiforpligtelser. Hvis der nu var tale om et nogenlunde respektabelt foretagende, kunne man godt opleve, at det nye selskab ville være tidligere kunder behjælpelig, men i tilfældet Getmore kan man godt kigge i vejviseren efter den slags assistance. Surt show, og jeg er helt enig med dem, der skriver, at man skal holde sig fra "Get-no-more", selv om det selvfølgelig ikke hjælper trådstarter.
Af Perfod
Bare mærkeligt getmore ikke vil dække når de sender mig denne mail her ...

Kære kunde

Du bedes kontakte service værkstedet Tenco på følgende telefon +45 4371 1300. Husk at oplyse dem at du har købt varen hos os, og at der er indgået en service-aftale mellem Getmore og Tenco. De tager sig direkte af reparationer forbundet med netop denne vare.
Er der tale om et defekt TV på over 30” (tommer) eller f.eks. et stort hjemmebiosystem, tilbyder Tenco at afhente varen på din adresse. Evt. afhentning aftales med Tenco. Afhentningen er gratis.
Når varen er repareret, sørger Tenco for at sende varen retur til dig igen.
Du kan forvente din defekte vare færdigbehandlet hos Tenco indenfor ca. 2-4 uger
.

Nu hvor getmore har meldt ud at de ikke vil reppe det så har jeg snakket med Panasonic som siger jeg skal kontakte Servicecentergruppen , det har jeg så gjort og de siger at de lige vil have bekræftet fra Panasonic at det er ok at de laver mit fjernsyn for Panasonics regning så nu må jeg lige vente og se hvad der sker , men indtil vidre står fjernsynet hos Tenco.
Af Cutter
Getmore hæfter for din reklamation ligsom før!
De bruger de samme E-mails, de har de samme vare, deres hjemmeside er nok 99.9% den samme som før.
Og jo,, hvis de hedder det samme, hæfter de for også butikkens tidligere kunder!
Det med at de skifter fra fx A/S til ApS gør ingen forskel, da det jo ikke er noget man skilter med, og de fleste kunder ved faktisk ikke hvorfor de hedder sådan.
Brugeravatar
Af Weissbier
Det nye Getmore selskab hæfter ikke for garantiforpligtelser påtaget af det selskab, der nu er gået konkurs. Det er juridisk to helt adskilte størrelser. Det svarer til at købe en vare af Hansen og derefter bede Pedersen om at yde garanti. Pedersen er helt ligeglad. Han har ikke solgt varen. Det har Hansen, og han er nu gået konkurs. At Pedersen bruger sammen navn, hjemmeside, mailadresse osv. er i den forbindelse underordnet. Hansen er væk, og det samme er garantiforpligtelsen.
Af Cutter
Weissbier skrev:Det nye Getmore selskab hæfter ikke for garantiforpligtelser påtaget af det selskab, der nu er gået konkurs. Det er juridisk to helt adskilte størrelser. Det svarer til at købe en vare af Hansen og derefter bede Pedersen om at yde garanti. Pedersen er helt ligeglad. Han har ikke solgt varen. Det har Hansen, og han er nu gået konkurs. At Pedersen bruger sammen navn, hjemmeside, mailadresse osv. er i den forbindelse underordnet. Hansen er væk, og det samme er garantiforpligtelsen.
De skriver selv at det er købt hos dem,,, så må de jo hæfte for reklamationen!