Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af ravnk
Og der er sandelig allerede et mini review af skærmen her
Den lyder da ikke helt tosset.

Hovsa, det har da vist været postet tidligere
Af radagast
Det er godtnok også en flabet pris. Edbpriser er også opdateret med den nu.

Havde ellers lige bestemt mig for deres 21" 215TW som tilmed er anmeldt
her på siden.

Hmm... kan man være så heldig at der dukker en test op af den nye Samsung :s ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har endnu ikke forstået hvad det er I er så begejstrede for ved denne skærm? Det er et TN panel med en opløsning der ikke er bedre end andre 20" widescreens. I sammenligning med 215TW så er der ikke nogen forbedringer ud over responstiden, til gengæld får man dårligere betragtningsvinkler og dårligere farvegengivelse.
Af radagast
Jeg følger ikke med i detaljer omkring alle skærme, men for mit vedkomende synes jeg at anmeldelserne (af 21") har været fine i forhold til prisen.
Men ellers: Er der gode alternativer med 21"-22" tommer ligger op til 5000-6000 kr inkl moms?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Pt. får du jo en Dell 2007WFP til 3500 kr. hvilket må betragtes som et aldeles godt alternativ. Jeg ville til enhver tid vælge denne skærm frem for 225BW.
Af Angel
yakken skrev:Pt. får du jo en Dell 2007WFP til 3500 kr. hvilket må betragtes som et aldeles godt alternativ. Jeg ville til enhver tid vælge denne skærm frem for 225BW.
Hvad så hvis man kun skal bruge Samsung 225BW til en midlertidig løsning til film visning? Når jeg venter på Samsung M91 afløser på forhåbentlig 1080p.
Af radagast
yakken skrev:Pt. får du jo en Dell 2007WFP til 3500 kr. hvilket må betragtes som et aldeles godt alternativ. Jeg ville til enhver tid vælge denne skærm frem for 225BW.
Ja - bortset fra at et af mine krav er at skærmen er nogenlunde pæn i mine øjne og specielt ikke er en sort macho-klods på bordet. Samsungs sølv-image er noget mere elegant.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Smag og behag. 225BW er nøjagtig magen til min 191T skærm (som dog er sort) og den er jeg godt nok ked af at have stående ved siden af min 193P+.

I min mening er Dells nye serie langt kønnere. Den er jo ikke sort overalt.
Af waverider
Men 225BW är ju helt i sort! Dell 2007WFP har ju en fot i sölv. Eller tar jag helt fejl? Vad jag har hört så finns 225BW enbart i sort, og den är helt og hållet i sort, fra topp till tå uden detaljer i sölv.

Ja - bortset fra at et af mine krav er at skærmen er nogenlunde pæn i mine øjne og specielt ikke er en sort macho-klods på bordet. Samsungs sølv-image er noget mere elegant.
Brugeravatar
Af hightower
Ærgeligt den ikke er helt i sort her i scandinavien... typisk Samsung. Hvad er der ikke at være begejstret for? 22" !! For hovedparten af folk vil et TN panel være ganske rigeligt. Opløsningen gør den meget velegnet til at spille på, selvom den dog kræver en veludrustet maskine. Jeg synes at 20" er for småt til 1680*1050. Dell er såmend fin nok, flot design og bedre panel, men for dyr i forhold til størrelsen (20") og alt for dårlig retur politik (læs 7-800kr for at returnere) men det er bare min mening.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, deres returpolitik stinker, det kan vi hurtigt blive enige om. Jeg synes dog ikke at 3500 kr. for en 20"W med S-IPS panel er specielt dyrt, men det hører nok til i en anden tråd.

At skærmen er 22" kan jeg dog ikke begejstres over.