Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MartinKR
Hej.

Jeg står og leder efter en ny fladskærm til min PS3. Den skal gerne kunne klare både spil og blu ray helt udemærket.
Jeg leder efter noget i en størrelse af 32" til 4000-5000 kr. Det skal stå på mit værelse, så større passser ikke så godt. Derudover skal den gerne have 100hz.

Jeg har primært kigget meget på et Philips 32" 7404.
Bilka har nu også tilbud på en LG 32" LH5000. Begge tv har en dynamisk kontrast på 80000:1, F-HD og 100hz. Jeg har lidt udelukket Samsung 650, eftersom det ikke skulle have så god lyd. Men hvad er jeres råd? Er Philips de ekstra penge værd, eller er LG'en et bedre køb? Der er måske et helt trejde.

På forhånd tak :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Med Philips Tv'et skal du være forberedt på, at der skal lidt indstilling til før det står optimalt og så er gengivelsen af sort ikke noget at råbe hurra for.

Et bedre alterantiv er efter min mening SHarp LC-32DH77s. Det kan vist lige klemmes ind i budgettet. Jeg synes personligt det er et af de bedste 32" på markedet lige pt.
Af 7500-Rico
Ville vælge Philips 32PFL8404 eller Sony KDL-32W5500 ;) Sonyen har en dynamisk kontrast på 100.000:1, og det har en mere naturlig og bedre billedekvalitet, har jeg hørt :) Og den skulle gerne ligge i samme prisklasse.
Af MartinKR
Som Rasmus Larsen skrev, er der nok også mange indstillinger, der skal foretages for man kan udnytte Philips'et optimialt. Derudover er det jo bare det samme panel som 7404 bruger, dog tilføjet Philips Ambilight.
Sony'en har også været under kraftige overvejelser, eftersom den også står til en fin pris. Men der er mange der nævner noget imput-lag fra Sony'en når man slår 100hz til. Oplever man det med Sharp? Men mit problem med Sharp tv'et er nok at det er svært at få fat i. Den eneste ordentlige sælger jeg kan finde på nettet til Sharp er Redcoon.dk, som jeg ikke har så meget tillid til.
Kender i nogen steder man kan finde dette Sharp i Jylland? Bor selv ved Århus.

Tak.