Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Carstone
Hejsa...

Jeg er på udkig efter et udmærket surrond sound anlæg, men prislejet er omkring de 5k, og det udelukker jo unægtelig nogle stykker. Ydermere så skal det være med trådløse baghøjtalere og jo mindre jo bedre.

Har et Samsung LE-40A656 tv, hvis det har nogen vigtighed....

Er der nogle venlige sjæle, som kan anbefale noget..?

Mvh.
Carsten
Af Namnam
jeg har haft surround reciver yamaha b&w højtaler 5.1, solgte det hele da jeg var træt af det fyldte så meget.

Erstatningen blev et http://www.logitech.com/index.cfm/speak ... 4&cl=dk,da

Kan købes via edbpriser.dk til ca 2300. forstærkeren er indbygget i subben 10 tommer bas enhed. udstyret er thx certificeret. jeg har boret mine satellitter op i hjørnerne af loftet og malet ledningerne hvide, og limet ledningerner ned af væggen i hjørnet ses svagt. KONGE LYD til virkelig billige penge. Jeg synes på ingen måder jeg er gået ned i udstyr tværtimod synes det her er perfekt afstemt og giver virkeligt godt lydbillede plus jeg kan holde fest så naboen klager. Jeg tror trådløs er = crap :-) held og lykke
Af Carstone
Det lyder ikke dårligt og da eller ikke så ringe design, men hvis det nu SKAL være trådløse baghøjtalere....

Hvad er så det/de bedste køb indenfor 5k.. eller deromkring??
Af Kratz
Husk på, at trådløse egentlig bare betyder du ikke skal have højtaler kabler fra receiver til højtaler. De skal til gengælf bruge et strømkabel, og så går noget af idéen med det 'trådløse' altså af dem hvis du spørger mig...
Af RogueAgent
En ting at tænke på mht trådløse højttalere er at de oftest bruger 2.4 Ghz båndet, dvs. der kan være overlapninger med eventuelle wifi netværk, trådløse telefoner osv, så det kan være svært at få helt støjfri lyd, specielt hvis man bor i etageejendom hvor der ofte er mange netværk der bruger forskellige kanaler og derfor fylder æteren op med støj.
Af Carstone
Hehe.. Se det var jeg ikke engang klar over. Ja så kan det da næsten være pi... lige gyldigt.

Hvad er så et godt surround anlæg til omkring 5k. Har selv kigget lidt på et par emner fra Harman Kardon. Er det noget der holder, eller er et andet mærke som er langt bedre???

/Carsten
Af Kleitus
Kratz skrev:Husk på, at trådløse egentlig bare betyder du ikke skal have højtaler kabler fra receiver til højtaler. De skal til gengælf bruge et strømkabel, og så går noget af idéen med det 'trådløse' altså af dem hvis du spørger mig...
Korrekt, men der er i min optik stadig en verden til forskel på om jeg skal trække 2x30 meter lange kabler fra min forstærker som står under TV'et forbi terassedør, rundt om vinduer osv osv og hele vejen om til baghøjtalerne - og så hvis jeg bare skal smide baghøjtalerne i en stikkontakt som sidder lige der hvor de er. :)

Så der er da rigtig gode argumenter for at have trådløse signaler til baghøjtalere.