Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej med jer
Jeg har været ude og købe et Panasonic plasma tv med dette nummer TX-P42G10, men da jeg kom derud havde de ikke denne model hjemme men de sagde så at jeg kunne få dette nummer istedet TX-P42GA11. han siger det er bedre men jeg kan ikke finde noget på det???? kan i hjælpe mig.
Brugeravatar
Af radiomand
--------------------------------------------------------------------------------

GA11 serien

--------------------------------------------------------------------------------

Som G10 serien med ændringer:
V-Audio PRO Surround(20Watt).
2000p text-tv
m/rundsokkel (Sølv).dreje (42" 15°/46" 10°)
Sølv navi knapper på fjernbetjningen.
Leveres ikke i 50".
Af soren10
Graver lige denne tråd frem, da jeg lige har modtaget mit bestilte G10E som et GA11.

I første omgang var DVB-C tuneren ikke aktiv da den søgte kanaler. Og senere kunne hverken DVB-T eller DVB-C tuning tilgåes fra menuen.

Jeg satte den tilbage til factory, valgte Sverige som distrikt og kunne herefter få mine DVB-C kanaler.

Men nenuen for efterfølgende indstillinger af kanaler så stadig lidt skummel ud. Jeg skal lige kikke nærmere på det.
Af HenrikAppel
Jeg går ud fra du har kabel tv siden du vil bruge DVB-C. Da jeg selv er Yousee kunde kommer her en lille guide i hvordan du aktivere DVB-C på dit super lækre tv hi hi. Denne guide er for yousee bruger, er du ikke det så prøv hos din udbyder om ikke de også har en tabel over områderne.
1. Gå op på yousee´s hjemmeside, og find dit områdenummer.
http://yousee.dk/privat/kundeservice/di ... p?id=22934
2. Tryk på tv "øverste knap nr. 2 fra højre" på din fjernbetjening og tryk til den står på DVB-C.
3. Tryk på menu tasten på din fjernbetjening.
4. Vælg indstillinger.
5. vælg DVB-C indstillingsmenu.
6. Vælg autosøgning.
7. Vælg netværks Id, nede i bunden af den side der nu kommer frem.
8. Indtast nu det nummer du har fået oplyst fra yousee.
Klik ok....Bemærk at når du har klikket ok, så sletter den de eventuelle kanaler den har gemt og lagre de nye.
Håber du kan bruge denne guide, ellers må du lige skrive igen.
Af Laksefar
soren10 skrev:Graver lige denne tråd frem, da jeg lige har modtaget mit bestilte G10E som et GA11.

I første omgang var DVB-C tuneren ikke aktiv da den søgte kanaler. Og senere kunne hverken DVB-T eller DVB-C tuning tilgåes fra menuen.

Jeg satte den tilbage til factory, valgte Sverige som distrikt og kunne herefter få mine DVB-C kanaler.

Men nenuen for efterfølgende indstillinger af kanaler så stadig lidt skummel ud. Jeg skal lige kikke nærmere på det.
Ved det er lidt off-topic, men hvor har du bestilt det henne? :)
Af soren10
Tak for tip. Jeg lad det bare stå som det er nu.

Jeg finder det dog mystisk, at de analoge kanaler tilsynladende er helt forsvundet fra både programguiden og opsætningsmulighederne. Jeg skal undskylde, at jeg ikke har haft tid til at sætte mig ordentligt ind i hvilke programmer der er i guiden i forhold til hvad YouSee tilbyder. Men kan det skyldes at ALLE analoge kanaler tillige tilbydes som DVB-C og at TV'et finder ud af det og ikke indscanner de analoge.

Både DVB-T og analog er "væk" fra opsætningen.
Af HenrikAppel
Hej igen..Hvis jeg var dig ville jeg da sætte det op så det er dansk. På side 13 i deres online manual, som er mere grundig end den der følger med, vil jeg slå op på side 13, og sætte den til dansk og alle kanaler, derefter vil jeg bare fjerne fluebenene ud fra de kanaler som jeg ikke kan modtage, efter søgningen. Mener at ved at den står på alle kanaler i søgningen så tager den både dvb-c /T/Anolog. Foruden det har jeg sat mit tv op sådan at jeg deler skærmen op i 2 dele når jeg trykker tekst tv, så har jeg stadig billed på skærmen samt jeg kan se tekst tv i højre side, hvilket konen er glad for hi hi.
Af soren10
Den scanner (med Sverige som region) DVB-C, DVB-T og analog i den række følge og finder kanaler for første og sidste. Efterfølgende ser det dog ud til, at der kun er DVB-C kanaler i guiden og i "indstillinger" er der ikke en DVB-T eller analog sub-menu.

Men som sagt, jeg har ikke tjekket det grundigt ud endnu.
Af Oliseh
Hejsa...

Faldt lige over denne tråd. Jeg fik også et Panasonic TX-P42GA11 i stedet for TX-P42G10 og fik af vide det var det samme men lidt bedre, så jeg tænkte ikke over det.

Men nu har jeg også problemer med at finde DVB-C kanalerne på det. Kan overhovedet ikke finde noget med det på TV. Er det bare en gang tilbage til fabriksindstillingerne og så vælge Sverige som land og prøve igen???

HanrikAppel - Hvordan deler du skærmen op, synes ikke jeg kan finde ud af det heller...
Af HenrikAppel
For at du kan vælge DVB-C skal du vælge tv knappen. øverst nr 2 fra højre.
Brug det runde hjul pil nedaf til du står på dvb-c og derefter klik derefter ok i midten.

Hvis mere hjælp så skriv en privat besked til mig med nummer så kontakter jeg dig lige, da jeg har børn og de ikke tillader at jeg sidder for meget ved computeren hi hi