Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BrianH
Er der nogen der har prøvet at sætte en DVB-C tuner boks på et billedrørs tv? Vinder man noget ved det, andet end lidt flere kanaler fra Yousee?

Jeg tænker mest på om billedet bliver mere støjfrit og DVD-agtigt?
Brugeravatar
Af koenigs
I forhold til analogt signal, opnår du samme fordele som fra din dvd afspiller. Specielt hvis du har et widescreen crt vil du opleve denne forbedring.

Dog er denne forbedring ikke nær så tydelig som på en fladskærm, da dit analoge TV er langt bedre til at modtage analogt signal.
Af BrianH
De fleste af de analoge kanaler jeg har, står rigtig flot på billedrørs-tv'et, men der er nogle der er støj på.

Ideen var, at ved at modtage det digitale signal med en boks, og sende det til tv'et gennem scartkabel, ville jeg få alle kanalerne i en kvalitet som de bedste (eller bedre) af dem jeg har nu uden støj eller noget andet.
Af BrianH
Jeg fik købt mig sådan en fyr her: http://www.av-connection.dk/?PGr=3553&ML=1337 og jeg er mildest talt imponeret over boksen. Den fylder ingenting, kanalerne skifter (når man zapper rundt) 3 gange så hurtigt og alle kanaler står kvivskarpt.

Man kan sætte output til 1080 (med hdmi). Jeg tør væde med denne boks ville levere et bedre billede en den indbyggede DVB-C tuner i min fladskærm i stuen.

Og ud over jeg fik fjernet al "analog" støj gav det jo også de ekstra digitale kanaler. Ligenu ser jeg DR-HD på mit billedrørs-tv, og selvom det ikke ER HD, er det superflot. CRT-kassen får lov til at overleve lidt endnu (i det ene rum i hvert fald)

Nu jeg er i gang med at rose boksen, vil jeg også lige rose .av-connection.dk for hurtig ekspedition og svar på spørgsmål om boksen...