Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Qale
Hej alle
Håber meget at der sidder en ved tasterne som har en løsning på mit tv's store problemer.

Samsung LED 6 serie fra Fleggaard.

Det slukker og tænder efter ca. 3 sekunder igen. Nogen gange hvert minut og andre gange et par gange på en hel aften.

Det skruer op og ned for lyden eller kanalerne. Ofte som om man holdte knappen nede på fjernbetjeningen.

Jeg har prøvet at opdatere med den nyeste software som samsung support foreslog. Jeg har nulstillet det og lige lidt hjælper det.

Et par gange har det slukket af sig selv. Når man så tændte stod det nu i demo-mode.

Normalt ville Samsung sende en tekniker ud, men da det åbenbart er en parallelimporteret model vil de ikke røre ved noget.

Fleggaard vil gerne reparere det, men det tager ca. 4-5 uger.

Hvad pokker er der galt?
Af Qale
Slet ingen forslag til hvad der kan være galt? Jeg kunne forestille mig at det har noget med firmwaren at gøre?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det er svært at sige, men det lyder som et hardware problem, som nok betyder en reparation - desværre.

Problemet med lyden der skruer op og ned, kan dog mulivis skyldes de berøringsfølsomme knapper på skærmen (så vidt jeg husker har 6-serien også disse?). Hvis der falder sollys ind på dem, kan de godt i visse tilfælde blive aktiveret.
Af Qale
Jep der er også berøringsfølsomme knapper på fronten. Tænkte godt selv på det, men det kan ske selvom der er helt mørkt i rummet. Ville ellers have været noget federe hvis man bare kunne lade handlen gå tilbage.