Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Cutter
Hey Alle!

Er der nogen der kender noget til denne skærm; SyncMaster P2470HD

Nogen der ved om dens TV-tuneren er god?

Eller hvordan den er at spille på?

Osv,,,,

På forhånd tak!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Skærmen klarer spil fint, men hvis spilydelsen er den vigtigste så kig eventuelt på Samsung 2233rz, som vi også har anmeldt.

TV tuneren er ikke noget at råbe hurra for, og du skal ikke forvente dig lige så god ydelse, som på deciderede Tv.

Skærmen har i øvrigt mange af de samme karakteristika, som f.eks. Samsung 2233rz og delvist XL2370.
Af Cutter
Hmm,,,måske jeg lige skulle kikke lidt mere rundt, før jeg vælger en ny Skærm til min pc.

Jeg får mit Tv-signal gennem min antenneforening, og jeg tænker derfor om det måske ik' bare er smartere, at købe en skærm uden Tv-tuner i, og så istedet købe en Tv-tuner til min pc,,? Så kan jeg jo også optage, spole, pause osv,,!??

Kan man få begge dele, til omkring 2500kr tilsammen!?

Skærmen skal kunne køre Fuld HD, og gerne være 24" eller større.
Jeg kender ikke så meget til de forskellige Tv-tunere. Er der noget jeg SKAL vide omkring disse?

På forhånd tak!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Mht. tuner, så kommer det an på hvordan din antenneforening distribuerer signalerne. Du vil nok altid kunne nappe de analoge kanaler, hvilket også gør valget af TV-tuner nemmere (og meget billigere). Hvis du vil have digitalt TV, så står du lidt værre stillet, da tunere med DVB-C (kabel-TV) er sjældne og skal du have MPEG4 til HD-dekodning med, så bliver det blot endnu værre - og så slår 2500 kr. ikke til mere.

Ulempen ved løsningen med en indbygget TV-tuner er jo, at din PC skal være tændt og dermed kommer dit "TV" til at bruge omkring 300 W i forhold til de 40-50 W en skærm vil sluge alene. Et alternativ kunne derfor være at købe en ekstern tuner, som ikke behøver være koblet til din PC for at virke. Her skal du blot være OBS på at vælge en, der har en udgang som passer til en PC-skærm, såsom HDMI, samt sørge for, at din skærm har nok indgange til både at kunne have din PC og en TV-tuner koblet til på hver sin indgang.
Af Cutter
Ok, Og tak for Jeres gode svar!

Nu er det sådan at jeg har en skærm, med inbygget analog-tuner, og jeg bruger PIP funktionen ret meget. Kan man med en ekstern-tuner, også benytte denne PIP funktion? Ellers er det lige meget med ekstern,,,
Af Cutter
yakken skrev: Mht. tuner, så kommer det an på hvordan din antenneforening distribuerer signalerne. Du vil nok altid kunne nappe de analoge kanaler, hvilket også gør valget af TV-tuner nemmere (og meget billigere). Hvis du vil have digitalt TV, så står du lidt værre stillet, da tunere med DVB-C (kabel-TV) er sjældne og skal du have MPEG4 til HD-dekodning med, så bliver det blot endnu værre - og så slår 2500 kr. ikke til mere.

Ulempen ved løsningen med en indbygget TV-tuner er jo, at din PC skal være tændt og dermed kommer dit "TV" til at bruge omkring 300 W i forhold til de 40-50 W en skærm vil sluge alene. Et alternativ kunne derfor være at købe en ekstern tuner, som ikke behøver være koblet til din PC for at virke. Her skal du blot være OBS på at vælge en, der har en udgang som passer til en PC-skærm, såsom HDMI, samt sørge for, at din skærm har nok indgange til både at kunne have din PC og en TV-tuner koblet til på hver sin indgang.
Er det sådan en fætter jeg skal bruge?;
http://www.mm-vision.dk/produkter/visva ... &partner=8
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Pågældende boks er stadig til brug med en PC og virker ikke uden. Den benytter softwaredekodning af signalerne.