Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Klaus Lyhne
Hej

Først en stor ros til flatpanels. Super side.

Jeg har læst og læst og læst. Havde faktisk besluttet mig for en Panasonic G10, men læste lidt om støj osv...

Nu hedder de så enten G15 eller V10. Ved godt mange vil sige at V10 ikke er til at opdrive, men Hifi klubben siger de får 100 ind den 29 januar.
Er der for en almindelig bruger som mig der skal bruge den til almindelig tv kigning + ps3/blueray så stor forskel på de to at jeg skal bruge 2.000 mere på en V10? (kan købe V10 til 9.975 og G15 til 7.999 begge 42)
Har læst om THX profilen, men kan G15 kalibreres så den kommer til at være så god eller tæt på V10?

Skifter mening dag for dag så har brug for en siger tag dig sammen og køb den model.

Vh
Klaus
Brugeravatar
Af koenigs
På G10 har du ikke mulighed for at kalibrere så mange ting, men heldigvis kan du uden de store problemer kommer meget tæt på den THX kalibrering der er på V10.

Omvendt er der jo nogle designmæssige ting du ikke kan indstille dig til. Finishen er lige den tang bedre på V10.

V10 skulle også have en bedre shadow detail, men omvendt har den ikke så dyb en sort.

Så må du tænke lidt over hvad der er vigtigst for dig.
Af Klaus Lyhne
att. koenigs

Tak for svar. Det var G15 ellers V10 jeg skulle tag stilling til.
Efter dit svar er jeg så slet ikke kommet tættere på en beslutning :p

Er der ikke en der kan sige at jeg lige så godt kan spare de 2.000 eller en der siger at der er ingen grund til at spare dem.
Hvis billed kvaliteten kan komme så tæt på THX er der vel ikke den store forskel på de to skærme? Ud over finish self.
Håber nogen kan hjælpe mig med denne beslutning.
Af jacob586
Tror Koenigs glemte at skrive at G10 og G15 er ens bortset fra VieraCast internetdelen.
Af jacob586
Klaus Lyhne skrev:att. koenigs

Er der ikke en der kan sige at jeg lige så godt kan spare de 2.000 eller en der siger at der er ingen grund til at spare dem.
Hvis billed kvaliteten kan komme så tæt på THX er der vel ikke den store forskel på de to skærme? Ud over finish self.
Håber nogen kan hjælpe mig med denne beslutning.
Jeg tror de fleste ville ha svært ved at se forskel på G15/G10 og V10 hvis de er ordenligt indstillet. Den største forskel på de to er designet. Personligt synes jeg V10 er klart flottere og ville gerne give de 2.000 ekstra. Jeg ville så til gengæld ikke give ekstra for VieraCast som G15 har i forhold til G10.
Af Klaus Lyhne
Tak for svarende.

Grunden til jeg ikke har G10 med i overvejelserne er fordi blæseren kan støje. Læste at den vender fremad (ud mod dig i sofaen) mens de på G15 og V10 skulle vende ind mod væggen. Så støj problemet skulle være meget mindre.
Nogen der kan be eller afkræfte det?