Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Simondog
Hej alle,

Nu har jeg været ude og kigge en del på TV, og hvergang jeg støder på et X10Y bliver jeg forbløffet over hvor dårligt billedet er.. Er jeg bare uheldig at støde ind i nogle dårlige signaler, eller kan det passe at billedet er væsentligt dårligere end mit gamle Philips CRT med digital boks?

Et andet spørgsmål: Når jeg nu engang har fundet mig en fladskærm, kan man så få et ophæng som kan dreje fjernsynet ud fra væggen og vinkle det 90 grader til f.eks. den ene side? Lidt ligesom en dør.. Hvis I forstår... :)

Tak!! Og fred!

Vh Simon
Af ACH
Jeg har et vogels 6345 belag til mit 42 tommers flad skærm og det skulle kunne vinkles 90 grader fra væggen,men det er heller ikke helt billigt.

MVH
Af kristiansj
Søg på silvans eshop på GWB-7 og GWB-6. Disse 2 produkter (GWB-7 er en 'forlænger-arm') burde kunne løse dit problem.
Brugeravatar
Af koenigs
Simondog skrev:Hej alle,

Nu har jeg været ude og kigge en del på TV, og hvergang jeg støder på et X10Y bliver jeg forbløffet over hvor dårligt billedet er.. Er jeg bare uheldig at støde ind i nogle dårlige signaler, eller kan det passe at billedet er væsentligt dårligere end mit gamle Philips CRT med digital boks?

Vh Simon
Er det sammenligned med din egen skærm derhjemme, eller sammenlignet med alle de andre LCD/Plasma?

Generelt kan man sige at en plasma skærm gør sig ekstremt dårligt i et oplyst butikslokale, men i næsten lige så ekstremt grad, giver den et fantastisk billede i en stue, hvor der er knap så lyst.

Når den kommer hjem i stuen og bliver indstillet ordenligt, vil jeg næsten give garanti på, at den giver et bedre billede end 99% af de LCD tv man kan få p.t. Det er i hvert fald min personlige vurdering.

Hvis din CRT skærm virker så godt med en ekstern digital tuner, forstår jeg altså heller ikke hvad grunden er til du vil have en anden skærm?
Af Simondog
Hej igen,

Nu fik jeg købt X10Y, og det eneste der skuffer mig er de almindelige kanaler, HD ser rigtig godt ud. Er der nogen der ved hvornår TV2 og co går over til at sende i HD?

Jeg kan læse om det der Vogel's ophæng (http://www.getmore.dk/detalje-side.aspx ... id=EFW6345), at det kan vinkle 60 grader, findes der et der kan vinkle 80-90 grader? Jeg har en plan om at skjule fjernsynet bag en dør, og så vinkle det ud fra en væg, der står parallelt med sofaen, når jeg skal se TV. Er det en dårlig plan?

Vh Simon
Af Simondog
Okay, det var måske mange spørgsmål på en gang.. Men er der nogen der har et bud på det med ophænget?