Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg står og skal ha leveret et LG 47sl8000 til ca 10.000kr om et par uger, så jeg har muligheden for at ombestemme mig.

Jeg har læst rundt på fuld knald og er sikker på der er mange der er i tvivl.

Kan jeg ikke få et tip om hvilket tv i størrelsen 46-50 tommer af en pris på 10.000kr der er købet lige nu. feb 2010.

Fandt en tråd hvor sl8000 sættes op imod panasonic g10 og der bliver de nogenlunde enige om pana'en.

Er det så meget strøm pana'en bruger i forhold til LG?

Hold kæft hvor er det svært at vælge tv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi har jo målt strømforbruget på både SL8000 og Pana G10, så du kan blot kigge i anmeldelserne. Vi har også samlet alle vore målinger på ét sted, så du kan sammenligne direkte:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1260447765
I 46" vil de begge bruge lidt mere, men sammenligningen kan stadig bruges.
Af Chester
Ok ja hold da kæft. G10 bruger dobbelt så meget strøm som Sl8000.

Er det så stadig sl8000 der er bedste LCD køb af 47 tommer til 10.000kr? :D
Af Sten
Jamen, hvad gør det, når du får et dobbelt så godt billede! :)
Af Chester
Ja ok det gør måske ikke så meget :p
Af ThomasT1976
Hvis du ser tv 3 timer om dagen, alle dage året rundt. Giver det en merpris til Pana'en på ca. 150 kr, så alle de bekymringer alle har om strømforbruget på Plasma er jo fuldstændig overvurderet!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Af samme grund kan man slå "omkostninger pr år" til, så det bliver nemmere at se forskellen i kroner og øre. Det er især værdifuldt hvis man tænker på at købe en dyr model med lavt forbrug, hvor en billigere med bedre billede måske bruger mere strøm, men hvor det viser sig at prisforskellen først vil være tjent hjem om adskillige år.
Af Rodding
Hvad er du kommet frem til?
Af Chester
Ja hvad er jeg kommet frem til. Jeg var lige ved at bestille panasonic tv'et i dag, men talte så med en medarbejder hos hifi klubben som jo har panasonic 46G15 til 10K. Han fortalte mig så at et lcd var bedre til generelt at se tv på og plasma var bedre som hjemmebio. Billedet fra dr1 kan brænde sig fast osv.. Nu blev jeg fandeme helt i tvivl..

Jeg er nød til at købe tv i morgen. Er der ikke nogen der kan hjælpe mig aller sidste gang.. hehe.. det næsten pinligt :D

Mit valg står mellem LG 47 sl8000 og Panasonic 46 G15e. De koster begge 10K.

Jeg skal måske spille på det.. Jeg har pioneer bluray dvd, men ser ikke så meget film.. ser dagligt nyhedder og aften tv.. Mit tv kører næsten altid for hyggens skyld uanset om jeg ser på det eller ej..
Af Beckham
Det med burn-in på plasma er så godt som ikke eksisterende idag. Til gengæld kan der være noget retention, men det forsvinder hurtigt igen. Generelt er Pana'en dog kendt for ikke at lide ret meget under retention. Umiddelbart vil jeg komplet ignorere de udtalelser som ham gutten fra Hifi klubben er kommet med. Det er helt hen i hegnet efter min mening!
Af Chester
Det blev et Panasonic 46G15E