Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey

Har netop andskaffet mig et ny TV og ville meget gerne hører om nogen kan hjælpe med en professionel kalibrering af dette TV samt andvisninger til Gamemode hva der skal slogs til og fra da jeg spiller meget PS3 og ville opnår den bedste oplevelse?

Mvh
Sven
Af BH Fanaticos
Ja okay men nu synes jeg at det er ret meget at give 2800kr for en kalibering så ville hører om nogen kan give mig tip til en kalibering uden det koster noget?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du spurgte jo efter en professionel kalibrering. Hvis du blot søger råd til indstilling, så hedder det ikke længere kalibrering og det er så afgjort ikke længere professionelt.
Af Notional
Du kan købe kalibrerings bluray "Digital Video Essentials" for ca 200kr. Den er et must for alle, der ikke vil købe en professionel kalibrering.

Udover at hjælpe en med kalibrering, så uddanner den også en om både billed og lyd. Brug et par timer i selskab med den og du får rigtig meget ud af dit tv (Fåes også på dvd).
Af BH Fanaticos
Tak for svaret.

Ved du om der er forskel på at købe den i HD/DVD eller på Blueray?
Af Notional
BH Fanaticos skrev:Tak for svaret.

Ved du om der er forskel på at købe den i HD/DVD eller på Blueray?
HDDVD udgaven har en bogmærke funktion af en art. Men ellers er de helt ens. Har du da en HDDVD afspiller?
Af BH Fanaticos
nej har en ps3 saă det mă blive en blue ray. så vil jeg håbe på at den vil hjælpe på billedet for den er ret uskarp som standard.