Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af koenigs
Du har ret i at "Biograf" ikke er valgt som standard. Og tilsvarende er alle de "forbedrende" filtre også slået til.

Men ellers er lys, kontrast, farve ovs. som i anmeldelsen. Man kunne mistænke Panasonic for at have opsnappet indstillingerne fra Rasmus' anmeldelse ;)
Af pipper
yakken skrev:Nej, det er ikke det Rasmus skriver i sin test. Sortgengivelse, som du kritiserer i et andet forum, er forbedret ift. PX80, som igen var forbedret ift. PX70.
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1243242293
Der var jeg nok lidt hurtig på aftrækkeren.
Det er rigtigt at Rasmus skriver at sortgengivelser er forbedret, men at den også har tendens til at vise lidt for røde farver. Så 1-1. Det var derfor jeg mente der ikke var sket så meget med Plasma'en på 3 år.
Af pipper
Har iøvrigt lige et spørgsmål mere :s

Jeg har opstillet mit PX70 og X10 ved siden af hinanden. PX70 får signal geennem en Samsungdecoder.
X10 får direkte signal fra antennedåsen på væggen.

På X10'eren oplever jeg pixelleringer og de er ikke på PX70.
Kan det være fordi at X10'eren ikke har så god en modtager som PX70.
Brugeravatar
Af koenigs
Den indbyggede Tuner kræver åbenbart et kraftigere signal end din samsung decoder.

Prøv evt. med en HD kanal, så vil du kunne se at det er endnu mere udpræget her.

På min tidligere bopæl havde vi problemer med at Stofa leverede for svagt signal. Vi klagede og der blev skruet op for signalet og så forsvandt pixeleringerne. Det var i øvrigt på en Samsung DVB-C boks.
Af pipper
koenigs skrev:Den indbyggede Tuner kræver åbenbart et kraftigere signal end din samsung decoder.

Prøv evt. med en HD kanal, så vil du kunne se at det er endnu mere udpræget her.

På min tidligere bopæl havde vi problemer med at Stofa leverede for svagt signal. Vi klagede og der blev skruet op for signalet og så forsvandt pixeleringerne. Det var i øvrigt på en Samsung DVB-C boks.
Jeg har haft problemer med pixelleringer de sidste 2 år. Da Stofa fjernene krypteringen forsvandt problemmerne. Nu har det kørt supert uden en eneste pixellering over 2 måneder (gennem samsung boksen.)

Så var det jeg sluttede det nye tv direkte til og så så desværre fejl i signalet.

Kan det evt. hjælpe at køre det gennem en HDoptager og så til tv'et. Er det ikke noget med at den forstærker signalet lidt?
Brugeravatar
Af koenigs
Ja, det kan i princippet godt forstærke signalet, MEN, der er et problem.

Det er nødvendigt at finde ud af om det er signalstyrken, eller signalkvaliteten det er galt med.

Jeg mener der er en funktion på dit TV der måler styrken og kvaliten, den ligger nok i din DVB-C menu. Hvis det er styrken der er problemet, kan det løses med en forstærker, men ikke hvis det er kvaliteten.

Prøv lige at finde menuen hvor du kan se en måling af kvalitet og styrke. Samme funktion skulle være på din dvb-c boks.
Af pipper
koenigs skrev:Ja, det kan i princippet godt forstærke signalet, MEN, der er et problem.

Det er nødvendigt at finde ud af om det er signalstyrken, eller signalkvaliteten det er galt med.

Jeg mener der er en funktion på dit TV der måler styrken og kvaliten, den ligger nok i din DVB-C menu. Hvis det er styrken der er problemet, kan det løses med en forstærker, men ikke hvis det er kvaliteten.

Prøv lige at finde menuen hvor du kan se en måling af kvalitet og styrke. Samme funktion skulle være på din dvb-c boks.
Signalkvalitet er helt grøn
Signalstyrke er helt hvid.

Så aner jeg ikke om det er sådan det skal se ud?
Brugeravatar
Af koenigs
Er begge bjælker fyldt op, eller er der kun halv styrke eller hvordan?
Af pipper
koenigs skrev:Er begge bjælker fyldt op, eller er der kun halv styrke eller hvordan?
Hvis det gælder om at være grøn er signalkvaliteten helt i top, hvor signalet er i bund.

Jeg ved jo bare ikke om det er grøn der tæller.
Brugeravatar
Af koenigs
Det er længden der tæller.

Der er både en bjælke for styrke og en for kvalitet.
Af pipper
koenigs skrev:Det er længden der tæller.

Der er både en bjælke for styrke og en for kvalitet.
Så ser det ud til at den er 0 ved signalstyrke.

Ved signalkvalitet fylder den grønne hele "baren"
Ved signalstyrke er der ingen grøn i "baren"
Af pipper
Her er mine instillinger

NORMAL

Contrast: 25
Brightness: -3
Color: 22
Sharpness: 7
Color Temperature: normal
Color Management: off
xvColour: off
Eco mode: off
Picture Noise: off
3D Comb filter: off

Jeg syntes det giver det klareste billede.
Godt nok giver jeg afkald på nogle detaljer
som man får i biograf indstt. men her er
billedet mere uklart syntes jeg.

Jeg syntes dog stadigvæk at der er for meget
lyserødt i den hvide farve. Dette er ikke lykkedes
mig at minimere.