Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af flatscreen35
Hej Flatpanels.

Som overskriften siger, skal jeg ud og have investeret i et nyt TV.

Krav:

Størrelse: 42-50"
Prisklasse: 5-10k
Fuld HD
Både LCD,LED og Plasma er acceptable.
Ingen støj fra TV'et!

TV'et skal anvendes til konsol gaming, dvs. Wii,PS3 og Xbox 360.
Samt bluray afspilning, normal DVD afspilning og selvfølgelig TV.

Det skal være et kvalitets tv.

Håber i har nogle bud ;-)

Vh. Henrik
Af flatscreen35
Hej yakken

Først og fremmest, tak for god læse materiale, her på Flatpanels.

Jeg har kigget lidt mellem de forskellige anbefalinger, og læste om hvordan de forskellige modeller klarede sig. Jeg faldt imidlertid over dette LG 50PS8000
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1248420881
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=46 ... tpanels_dk

Designmæssigt rammer det lige plet, hvad angår min stil. Samtidig har prisen en vis fornuft, der gør at jeg stadig kan være med.

Det eneste umiddelbart, der afskrækker mig ved TV'et, er:

Gengivelse af sort
Midlertidig burn-in (retention) ikke helt elimineret

Er det noget der bør afholde mig fra, at købe TV'et? altså er det sådan, at jeg kan sidde i min stue og så opleve f.eks at TV2's Logo brænder ind i skærmen, når jeg skifter over til en anden kanal?

For ellers har jeg vist fundet mit TV ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kommer lidt an på hvor meget spil du normalt har gang i. PS8000 har tendens til retention og dermed også burn-in på længere sigt, så alt der står stille på skærmen (såsom HUD's i spil) vil kunne give problemer. Til alm. TV, film mv. så er det typisk blot et spørgsmål om lige at skifte kanal engang imellem i starten, så logoet viskes ud.
Af flatscreen35
Tak for svaret

Det lyder ikke alt for godt. Umiddelbart, så kan jeg ikke komme i tanke om nogle spil som jeg spiller, der ikke indeholder et HUD. Jeg spiller ellers en del konsol spil, og de fleste har HUD. Jeg kan sagtens finde på at spille et spil 5-6 timer i streg, vil der være fare for burn in?

Tv kiggeri er en lidt anden snak, jeg tænder sjældent TV'et, for bare at lade det stå tændt, medmindre jeg ser en film, som vel typisk vare ml. 1½-2½ time.

Vil det være lidt at skyde mig selv i foden, hvis jeg købte LG PS8000?
For jeg har ikke lyst til at opleve burn in. Er det iøvrigt permanent med burn in, eller forsvinder det over tiden, eller vil det altid opstå når jeg spiller det samme spil/ samme TV kanal ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg ville ikke anbefale 6 timers uafbrudt spil på PS8000.
Af Lars E
Hej Henrik

Har selv lige købt dette tv og her er mine erfaringer efter et par dage med det.
Retention ja det er lidt og jeg mener virkelig lidt, jeg har bla. haft TV2 News stående en hel formiddag og lige efter kunne man svagt ane logoet, men det forsvandt inden for 15 sekunder, bruger THX profilen.
Ved alm tv brug er der intet retention på mit.
Alle siger det er i starten det er værst og når tvet er "kørt" til vil det stort set være ikke eksisterende, men allerede nu som helt nyt har mit meget meget lidt.
Støj er der ikke noget af.
Design er virkelig lækkert som du selv er inde på (det ser endnu bedre ud end på billeder)
Menusystemet er bare super godt og nemt og bruge og der er indstillinger for næsten alt.
Til prisen er det altså en super god skærm.

Jeg skal godt nok have mit ombyttet pga 2 pixelfejl, men har købt en dansk model og der er 100% pixelgaranti, så jeg modtager bare et andet tv.

Håber du kunne bruge lidt af det i din søgning efter nyt tv.

Mvh Lars