Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Makaus
Hej

Jeg er blevet mere og mere nysgerrig efter at se hvad Service Menu egentligt er for noget..
Derfor fandt jeg ud af hvordan man kom derind, og derind kom jeg - en masse underlige funktioner, jeg sikkert aldrig skulle have bevæget mig i nærheden af, da jeg intet aner om det, men jeg begyndte straks at blive rimeligt interesseret i diverse menuer, den første jeg bøvler mig igennem er calibration for HDMI, og så dum som jeg er - SKAL DET DA PRØVES.. Den failer, jeg googler, henter et checkerboard så jeg kan få det fixet, og får den til at sige Succeses(eller hvad den nu skriver).

Så faldt jeg over OSD Resolution - er der en der kan fortælle mig hvad den helt præcist gør ved et 720p/1080i tv, hvis man sætter den på 1920x1080, eller for den sags skyld lavere end 1366x720

Mange julehilsener - Den nysgerrige :(
Brugeravatar
Af Fibber35
Hej Makaus

Hvordan kommer du ind i service menuen?
Jeg har et samsung 26" der er et par år gammel, hvor jeg i bruger menuen kan se funktionen PIP. Den kan dog ikke aktiveres herfra, tænkte at man måske kan aktivere den i service menuen?

På forhånd tak

Martin
Af noxity
Fibber35 skrev:Hej Makaus

Hvordan kommer du ind i service menuen?
Jeg har et samsung 26" der er et par år gammel, hvor jeg i bruger menuen kan se funktionen PIP. Den kan dog ikke aktiveres herfra, tænkte at man måske kan aktivere den i service menuen?

På forhånd tak

Martin
Brug at kig i din manual engang. PIP kan ikke bruges til at se to TV-kanaler på samme tid, men kun til at se TV og en anden source på samme tid, f.eks PC + TV.
Hvis man skulle kunne se TV+TV, så ville det kræve 2 tunere, og det er kun meget få TV der har det.
Brugeravatar
Af Fibber35
Så den vil automatisk blive aktiveret hvis jeg tilslutter en PC?
Af Nick_S
Hvis ikke i ved hvad i laver når i er inde i servicemenuen skal i holde jer væk!

Selv dem af os der er derinde mere eller mindre jævnligt er stadig påpasselige når vi roder derinde.

Hvis du sætter OSD på andet end den native opløsning kan du risikere at TV'et ikke længere kan vise noget som helst.

Hold fingrene væk!
Brugeravatar
Af CrazyA
Fibber35 skrev:Så den vil automatisk blive aktiveret hvis jeg tilslutter en PC?
Den vil ikke automatisk blive det, men du vil selv kunne gøre det.
Prøv en dag når du ser en BluRay eller DVD, så vil du kunne se at du nu kan aktivere den.