22. jan 2010, 17:19
Jeg står i begreb med at anskaffe et stort fladskærms TV. Det bliver nok Samsungs 8-serie. Jeg har med stor interesse læst Rasmus Larsens anmeldelse dette, og det er (til min overraskelse) gået op for mig at et sådant skal kalibreres for at man kan få det fulde udbytte. Jeg fik det indtryk at det, man burde gøre var at følge Larsens råd om indstillinger - som anført ved anmelselsen - altså bare gå i gang med fjernbetjeningen såsnart man har fået dyret ud af kassen!
Men tingene har det som bekendt med at gribe om sig: Jeg fik den ide at kalibrere min PC-skærm med det formål gennem kalibrering af min printer at få mere farverigtige print. I den forbindelse fik jeg det råd at anskaffe et kalibreringsværktøj og jeg opdager så, at der også findes værktøjer til brug for TV-skærme. Det jeg stødte på hedder Spyder3TV.
Kan det anbefales at anskaffe sig et sådant værktøj, og er der nogen der har erfaring med brugen af Spyder3TV?

Men tingene har det som bekendt med at gribe om sig: Jeg fik den ide at kalibrere min PC-skærm med det formål gennem kalibrering af min printer at få mere farverigtige print. I den forbindelse fik jeg det råd at anskaffe et kalibreringsværktøj og jeg opdager så, at der også findes værktøjer til brug for TV-skærme. Det jeg stødte på hedder Spyder3TV.
Kan det anbefales at anskaffe sig et sådant værktøj, og er der nogen der har erfaring med brugen af Spyder3TV?