Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

I artiklen "TV begreber" bliver VGA nævnt som medium kvalitet og komponent som høj kvalitet.

Jeg har lidt svært ved at forstå hvorfor du har valg dette. Jeg er klar over komponent i princippet har mulighed for tykkere kabler, idet der kun er 3 skærmede forbindelser, men ellers har jeg svært ved at se hvor VGA er underlegen i denne sammenhæng. Er det forkert opfattet at VGA og komponent er fuldstændig identisk teknologi, bort set fra VGA kablets flere muligheder?

Derudover har VGA jo også mulighed for nogle meget højere opløsninger, så vidt jeg ved, hvor komponent ikke (hvad jeg ved) er brugt til mere end 1080p.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg husker ikke helt hvorfor jeg lavede prioriteten som jeg gjorde i sin tid. Principelt skulle VGA giver dig flere fordele, så det er muligvis blot en fejl fra min side.

Jeg har fået den pågældende side med på min PC her, så der går nok et par dage før jeg kan få ændret rækkefølgen hvis ikke Rasmus når det først.
Brugeravatar
Af koenigs
Jeg ved heller ikke om prioriteten er forkert, jeg har bare ikke kunne finde nogen grund til der skulle være en teknisk forskel på VGA/komponent, bortset fra kan jo af fysiske grunde kan bruge nogle kraftigere kabler til komponent ;)