Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kommer an på hvordan du spiller og hvilken skærm du køber. Alm. spil i et par timer om dagen kan de fleste plasma-skærme holde til, men visse modeller vil have lidt mere retention end andre - eks. LGs.

Køber du en Pioneer eller Panasonic, så kan du spille væsentlig længere tid på dem før der kommer den mindste antydning af burn-in og selv retention vil være tæt på ikke-eksisterende. Jeg har aldrig set retention på mit Pioneer. Burn-in er nærmest utænkeligt.
Brugeravatar
Af koenigs
Jeg kan selvfølgelig kun skrive mine egne erfaringer...

Men jeg har netop skiftet til en Panasonic P42X10Y, efter at have ejet adskillige LCD TV før, fra blandt andet Samsung, Sharp og Toshiba.

Min oplevelse med PS3 er bedre end på nogen af mine LCD skærme, billedet har fået en helt anden dybte, nærmest 3 dimentionel karakter og ved hurtige bevægelser er det langt mindre sløret. En anden ting jeg virkelig kan mærke, er at input-lag er markant lavere end jeg har prøvet før, det var ellers ikke noget jeg troede jeg ville kunne mærke.

Så for mig har skiftet fra LCD til Plasma været fantastisk, også med konsolspil. Jeg vil ikke sige at jeg er blevet plasma-fanatiker, men lige nu er der altså nogle gode tilbud, og her er plasma bare meget mere value for money.
Af AndreasG
Hvad er det for gode plasma tilbud?

Jeg leder netop efter et sådant. 42-50" plasma, har hørt godt om panasonics..

pris 5-7000
Af pipper
Elgiganten kører med et tilbud på 3995 for et Panasonic 42" X10 model.

Dette er meget meget billigt. Ved ikke om de har flere.
Har hørt fra dem at de har solgt ufattelig mange af dem.
Brugeravatar
Af koenigs
Der er både udsolgt i webshop og alle butikkerne. Men hvis man bestiller et i webshoppen, bliver det sendt når de får nye hjem (eller hvis).
Af Bob
jeg har ikke haft problemer med mit samsung B855 plasma og ps3

tværtimod (B
Af soren10
Tak for svar.

Har bestilt et TX-P42G10. Alles yndling. Så det i aktion i dag i en Fona butik, og blev helt overbevist om, at plasma var sagen for mig. Jeg har kikket på TV længe længe og besluttede mig for at springe på. Det var overbevisende.

Både G10 og X10 havde et mere naturligt udseende og flød rigtig flot. Jeg skal stramme mig an for at se forskel på gengivelsen hos X10 og G10, men valgte alligevel den dyre model.

Ville egentlig helst have købet hos El Giganten. Men de havde ikke flere i forgårs og at satse på at de skulle lande nogle i morgen virkede ikke klogt på de meldinger der her er løbet ind. Nu håber jeg bare på et problemfrit TV.

Men tilbage til emnet med burn-in. Er det korrekt, at TV'et helst kun skal benyttes til almindeligt TV kikkeri de første par uger? Ikke noget med spil eller TV med for mange statiske elementer.
Af mgala666
Jeg har netop bestilt mellem modellen S10 - med full hd og uden blæser til 5500 kr fra Jaman - hvis alt går vel, skulle den meget gerne ankomme i eftermiddag foran min hoveddør :)

Det betragter jeg også som et godt alternativ, hvis man ikke vil betale de 1500 mere for et G10.
Brugeravatar
Af koenigs
mgala666 skrev:Jeg har netop bestilt mellem modellen S10 - med full hd og uden blæser til 5500 kr fra Jaman - hvis alt går vel, skulle den meget gerne ankomme i eftermiddag foran min hoveddør :)

Det betragter jeg også som et godt alternativ, hvis man ikke vil betale de 1500 mere for et G10.
Helt sikkert. S10 har dog et lavere gamma niveau end G10 og X10, derfor kan den virke lidt mere lysegrå i de hvide farver. Men det er altså også muligt det varierer fra enhed til enhed. G10 har dog også den fordel at den er mere lysstærk og bruger mindre strøm ;) Så jo, S10 ligger nok lige imellem X og G ;)
Af pipper
mgala666 skrev:Jeg har netop bestilt mellem modellen S10 - med full hd og uden blæser til 5500 kr fra Jaman - hvis alt går vel, skulle den meget gerne ankomme i eftermiddag foran min hoveddør :)

Er der dvb-c tuner i den?