Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kratz
kronholm skrev:Det er vel blot et spørgsmål om at åbne øjnene så. :p

http://www.pricerunner.dk/pl/2-1218542/ ... 22;&sort=4
Og det skal jeg også kan jeg se... :D
Kørte en søgning på Hifipriser, her var der ingen hits under 10.000 kr. Så man skal søge de rigtige steder.
Af xcardman
Laksefar skrev:
xcardman skrev:B550 og B650 er mig bekendt samme tv. US og EU model

de danske hedder noget med 5 til sidste, men en eu model er det samme tv som en nordisk. Sulle der være en forskel, må den være meget lille

Men det er rigtig at billedet er der ikke meget forskel mellem en 650/655 og en 850/855(den tynde model)

så for lidt over 8000 kr går man ikke absolut ikke galt i byen.
B550 og B650 er ikke samme TV. B650 har i modsætning til B550, 100hz.
Nu må det være min tur :D alle plasma har 100hz i dag
Af Laksefar
Rodding skrev:Nej B550 har 100 hz.
"While I'm on the subject of things the 40B550 doesn't have, it also lacks the 100Hz processing found on Samsung's B650 series. Though that's certainly not to say that the TV is completely devoid of video processing, for Samsung's multi-purpose Digital Natural Image engine (DNIe) system is on hand, as is a Wide Colour Gamut system, noise reduction routines, and an Edge Enhancement system."

Citat: http://www.trustedreviews.com/tvs/revie ... -LCD-TV/p1

Men måske tager jeg fejl.. Hvem er din kilde?
Af xcardman
Laksefar skrev:
Rodding skrev:Nej B550 har 100 hz.
"While I'm on the subject of things the 40B550 doesn't have, it also lacks the 100Hz processing found on Samsung's B650 series. Though that's certainly not to say that the TV is completely devoid of video processing, for Samsung's multi-purpose Digital Natural Image engine (DNIe) system is on hand, as is a Wide Colour Gamut system, noise reduction routines, and an Edge Enhancement system."

Citat: http://www.trustedreviews.com/tvs/revie ... -LCD-TV/p1

Men måske tager jeg fejl.. Hvem er din kilde?
du laver et link til en lcd skærm.
alle plasma har 100hz, ellers vil de flimere som en gammel 50hz crt tv
Af kronholm
Ehmm... Vi er tidligere blevet fortalt at B650 billedet næsten er på højde med 850'erens. Og nu siger i at 550'eren faktisk er samme billede som 650'eren?

Troede 4 og 5 serien havde nogenlunde samme kvalitet. bortset fra at det ene er hd ready og det andet fuld hd, og så 6-8 serien var "topmodellerne". Det er jo ikke til at blive klog på. :(
Af xcardman
De to modeller jeg har set meget på er begge fuld HD.
alså en 6 serie og 8 serie.
kiggede netop selv meget på en 855 model i foråret.
de viser stort set et ens billede

deres hd ready modeller kender jeg intet til
Af kronholm
xcardman skrev:De to modeller jeg har set meget på er begge fuld HD.
alså en 6 serie og 8 serie.
kiggede netop selv meget på en 855 model i foråret.
de viser stort set et ens billede

deres hd ready modeller kender jeg intet til
Men du sagde tidligere at 550 og 650 var stort set ens? Eller var der lidt ombytning på tal hist og pist?

Men 5 serien er den ikke ca hvad X serien er for panasonic? Hvor man skal op i G10 og V10 for at få det bedste billede...
Af xcardman
tænker nok har meget i US modeller.
der er en 550 for nemlig en full HD version.

på avforum har der været en test af en 550 og en 850.
udført af en med isf kalibrering som leve vej
så de to kan ses som g10 og en v10
Af kronholm
xcardman skrev:tænker nok har meget i US modeller.
der er en 550 for nemlig en full HD version.

på avforum har der været en test af en 550 og en 850.
udført af en med isf kalibrering som leve vej
så de to kan ses som g10 og en v10
450'eren har ikke fuld hd, det har 550'eren. Jeg troede bare 550'eren var et niveau under 650'eren og 850'eren, ligesom S10 er et niveau under g10 og v10.
Af Rodding
Umiddelbart bliver det B551, men hvis B650 falder i pris bliver det det. Tv'et skal først købes om 2 måneder så det ændrer jo nok noget ;D
Af kronholm
Rodding skrev:Umiddelbart bliver det B551, men hvis B650 falder i pris bliver det det. Tv'et skal først købes om 2 måneder så det ændrer jo nok noget ;D
YE, 2 måneder ændrer meget.... Der er de nye modeller kommet på markedet, og de gamle modeller bliver nok sat yderligere ned i pris. Du er alt for tidligt ude :p
Af Rodding
Ja det ved jeg godt, men min kammerat insisterede på, at jeg skulle undersøge det nu så han havde noget at gå efter ;D