Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvilket TV er det bedste? (Med fokus på billedkvalitet)

Efter at have været en forholdsvis lykkelig ejer af et panasonic 42" g10e i snart et par måneder, så må jeg nu sande at jeg synes det er blevet for småt! O_O

Jeg overvejer derfor kraftigt at opgradere til en 50", og der kommer de to ovennævnte modeller ind i billedet.

Jeg har længe været interesseret i LG's PS8000, men retention og sort niveauet afskrækker mig en lille smule, så nu overvejer jeg samsung B650'eren istedet. Jeg synes dog det er noget begrænset hvad folk har af erfaringer herinde med det fjernsyn, så hvis der er nogen der kan fortælle om det mere eller mindre er identisk med 850'eren billedmæssigt, mindre blæserstøj, osv, så må i meget gerne gøre mig klogere på de par punkter.

Vi snupper lige en lille afstemning også, for underholdningens skyld...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg synes PS8000 og B650 klarer det bedre end Panasonics X10 serie. Jeg ved ikke hvad skridtet er op til Panasonics større serier i 50 tommer, men det er da også værd at overveje.

B650 leverer et rigtig godt billede, som jeg synes kommer bedst ud i sammenligningen mellem de tre Tv. Vi har ikke fået så mange tilbagemeldinger på brummen fra B650, så det betyder forhåbentligt, at det ikke er et problem i samme omfang som på B850.
Bemærk, at den danske model af B650 hedder B655.
Af kronholm
Rasmus Larsen skrev:Jeg synes PS8000 og B650 klarer det bedre end Panasonics X10 serie. Jeg ved ikke hvad skridtet er op til Panasonics større serier i 50 tommer, men det er da også værd at overveje.

B650 leverer et rigtig godt billede, som jeg synes kommer bedst ud i sammenligningen mellem de tre Tv. Vi har ikke fået så mange tilbagemeldinger på brummen fra B650, så det betyder forhåbentligt, at det ikke er et problem i samme omfang som på B850.
Bemærk, at den danske model af B650 hedder B655.
Forstår bare ikke at B650'eren ikke er mere populær end den er, når den fåes til fornuftige penge og næsten leverer samme billede som 850'eren.

Jeg vil gerne have USB indgang så der skal man helt op i en G15/V10'er for at få det med panasonic... og det er jeg for nærrig til. ;) Går jeg et skridt ned mht billedkvalitet, hvis jeg går fra pana g10 til 650'eren? hvis man sammenligner de to modeller i 50".
Senest rettet af kronholm 19 jan 2010, 11:46, rettet i alt 1 gang.
Af xcardman
desværre er en 650/655 blevet overset

1 anderledes design end 855
2 rigtig meget fokus på 855.

den eneste større forskel jeg ved af, er at en 855 har bedre filter til sort om dagen. Men om aften hvor man regel ser tv, er der faktisk ingen forskel.

samt en manglende test på flatpanels

Husk en g10 har blæser og der er skrevet meget om dem. Nogen kan hører dem og andre kan ikke.
men jeg kan udmærket hører dem på de g10 jeg har set i en stue.
også ved lav volumen.
ved godt nogen så siger de har været def, men det er ikke kun mig som kan.
skulle selv vælge mellem en pioneer 500M og en 855 for 7 måneder siden. Men der var kun en prisforskel på 2000 kr.
så det blev en pio.
men har læst masser af test mellem en 650/850
Senest rettet af xcardman 19 jan 2010, 09:38, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
xcardman skrev:samt en manglende test på flatpanels
Hehe, ja. Jeg havde desværre kun B650 stående i et par dage i sin tid. Samsung skulle have sendt mig B850, men der var røget en B650 af sted i stedet. Jeg nåede at sætte den op, men desværre ikke at lave en test. Jeg var dog generelt ret overbevist af billedet.
Den kommer dog ikke ind nu. Vi venter på 2010 modellerne :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
kronholm skrev: Forstår bare ikke at B650'eren ikke er mere populær end den er, når den fåes til fornuftige penge og næsten leverer samme billede som 850'eren.

Jeg vil gerne have USB indgang så der skal man helt op i en V10'er for at få det med panasonic... og det er jeg for nærrig til. ;) Går jeg et skridt ned mht billedkvalitet, hvis jeg går fra pana g10 til 650'eren? hvis man sammenligner de to modeller i 50".
Nej, jeg synes ikke du går et skridt ned. De to modeller ligger nogenlunde ens billedmæssigt, måske med en marginal fordel til G10. Dog intet afgørende, og jeg synes ikke B650 er et dårligt valg frem for G10 - ej heller omvendt.
Af kinoha
Rasmus Larsen skrev:
kronholm skrev: Forstår bare ikke at B650'eren ikke er mere populær end den er, når den fåes til fornuftige penge og næsten leverer samme billede som 850'eren.

Jeg vil gerne have USB indgang så der skal man helt op i en V10'er for at få det med panasonic... og det er jeg for nærrig til. ;) Går jeg et skridt ned mht billedkvalitet, hvis jeg går fra pana g10 til 650'eren? hvis man sammenligner de to modeller i 50".
Nej, jeg synes ikke du går et skridt ned. De to modeller ligger nogenlunde ens billedmæssigt, måske med en marginal fordel til G10. Dog intet afgørende, og jeg synes ikke B650 er et dårligt valg frem for G10 - ej heller omvendt.
Det lyder jo som et ret interessant tv, specielt når prisen tages i betragtning. Hvordan sidder stikkene bagpå ? er de bagudvendte eller har Samsung været lidt smartere på dette punkt ?
Af kronholm
xcardman skrev:desværre er en 650/655 blevet overset

1 anderledes design end 855
2 rigtig meget fokus på 855.

den eneste større forskel jeg ved af, er at en 855 har bedre filter til sort om dagen. Men om aften hvor man regel ser tv, er der faktisk ingen forskel.

samt en manglende test på flatpanels

Husk en g10 har blæser og der er skrevet meget om dem. Nogen kan hører dem og andre kan ikke.
men jeg kan udmærket hører dem på de g10 jeg har set i en stue.
også ved lav volumen.
Jeg er heller ikke villig til at betale det ekstra en 50" G10 koster, også fordi jeg gerne vil ha USB indgang. Jeg har bare en 42" G10 nu, og derfor vil jeg helst ikke gå for meget på kompromis med billedkvaliteten hvis jeg opgraderer til en 50". :)

En samsung B650 har vel også blæsere, ikk'?
Af kronholm
Ingen der har erfaring med en Samsung B650/655'er, som lige kan fortælle lidt om dens støjniveau?

Kunne være rart hvis folk kunne fortælle lidt om deres erfaring med de 2/3 skærme, istedet for blot at stemme. Umiddelbart tror jeg blot at afstemningen illustrerer hvad der er det mest købte TV af brugerne herinde af de 2-3 stykker, og ikke hvilken en der har bedst billedkvalitet.
Af kinoha
kronholm skrev:Ingen der har erfaring med en Samsung B650/655'er, som lige kan fortælle lidt om dens støjniveau?

Kunne være rart hvis folk kunne fortælle lidt om deres erfaring med de 2/3 skærme, istedet for blot at stemme. Umiddelbart tror jeg blot at afstemningen illustrerer hvad der er det mest købte TV af brugerne herinde af de 2-3 stykker, og ikke hvilken en der har bedst billedkvalitet.
Jeg håber også der er nogen der har erfaring med B650 - lyder jo som om det er et godt tv til prisen jf. Rasmus korte periode med det - men der må da være nogen brugere herinde som rent faktisk har det, og kan fortælle lidt mere om f.eks. støjniveau, funktionalitet, vender stikkene bagud osv osv..
Af kronholm
kinoha skrev:Jeg håber også der er nogen der har erfaring med B650 - lyder jo som om det er et godt tv til prisen jf. Rasmus korte periode med det - men der må da være nogen brugere herinde som rent faktisk har det, og kan fortælle lidt mere om f.eks. støjniveau, funktionalitet, vender stikkene bagud osv osv..
Indtil videre har jeg fået respons fra 1 650'er ejer, og han siger at den er meget stille, og at der ikke er indbyggede blæsere. Billedkvaliteten er rimelig god, men den får lidt retention. Det skulle dog nogenlunde hurtigt gå væk igen.
Af asigurds
Jeg har en 655'er og er rigtig tilfreds med den. Den er meget stille da der, som før nævnt, er ingen indbyggede blæsere. Kan heller ikke høre nogen som helst brummen, selv om jeg lægger øret helt til TV'et.
Minusserne er at lyden er meget tynd, men hvis man har surround anlæg, så er det ligemeget. Den har også lidt retention men den forsvinder hurtigt.
Af kinoha
asigurds skrev:Jeg har en 655'er og er rigtig tilfreds med den. Den er meget stille da der, som før nævnt, er ingen indbyggede blæsere. Kan heller ikke høre nogen som helst brummen, selv om jeg lægger øret helt til TV'et.
Minusserne er at lyden er meget tynd, men hvis man har surround anlæg, så er det ligemeget. Den har også lidt retention men den forsvinder hurtigt.
Hvor hurtigt kommer retentionen og hvor hurtigt forsvinder den igen ?
Stikkene bagpå, vender de bagud eller har Samsung været lidt smarte ?
Af asigurds
Fleste af stikkene vender bagud. Kun CI card slot, hdmi4, usb 1 & 2 og AV-in vender ud til siden. Det er først ved 855'eren (dvs. af deres plasma TV'er) at stikkene vender nedad eller ud til siden.
Man kan mærke retentionen selv efter få minutter, hvis man har et lyst still-billede på skærmen, men den forsvinder hurtigt. Max går der et par minutter, hvis man har kigget på den samme kanal i mange timer.