Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MortenM
Hej Alle

Ved ikke lige om jeg er i det rigtige forum, but here goes.

Jeg har lige fået et Samsung LED8050 og vil gerne invistere i sådan en DNLA USB Dongle.
Har lige nogle spørgsmål ang. det.
Jeg har et trådløst netværk derhjemme, er det så rigtig forstået at jeg kan koble op via tv'et til netværket også streame video osv. fra computeren?
Er det svært at få op og køre, evt nogle der ligger inde med nogle guides / fif til opsætning?
Nogen der ved om man kan købe USB Dongle i EL-Giganten?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
ja, det er rigtigt forstået. Du kan også lytte til musik og se billeder fra en PC eller fra en netværksharddisk, som også understøtter DLNA.

Det er ikke så svært at sætte op. Du kan enten benytte Samsungs medfølgende program eller benytte andre gratis programmer på nettet. Personligt benytter jeg PS3 Media Server. Det fungerer også med andre enheder end PS3. Jeg har tidligere benyttet er program kaldet TVersity og Twonky, men gik væk fra førstnævnte fordi det ikke understøttes af så mange Tv, og gik væk fra sidstnævnte fordi det koster penge efter prøveperioden.

Når du har installeret programmet på din PC, skal du blot vælge hvilke videofiler, billeder og musikfiler du vil dele og efterfølgende kan du se disse på dit Samsung Tv.

Jeg ved ikke om den sælges i El-Giganten, men jeg tror du får den noget billigere ved at købe hjemmefra. Priserne på tilbehør og kabler er altid skruet op i El-Giganten og Fona.
Af MortenM
Super..

Lige et sidste spørgsmål, skal det være Samsung WLAN USB Dongle For TV, eller kan man f.eks købe en anden billigere udgave ?