Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Biohazard
Jeg er på jagt efter et nyt fladskærms TV, men er blevet mere forvirret efter at jeg har været ude og kigge på nogle.

Så er der nogen der kan hjælpe mig lidt?

Jeg er på udkig efter et 32" til omkring 3500-4000 kr. Det skal have en DVB-C Mpeg4 tuner. Og det var sådan set det.

Skal bruge skærmen til at se tv (sjovt nok ? :) ) og spille playstation3, se dvd / blueray.
Det jeg har kigget mest på er dog:

http://www.foetex.dk/nonfood/TV/Philips ... 5604H.aspx

Godt / Dårligt valg ?

Glæder mig til at se hvilke forslag folk kommer med og i må også gerne begrunde jeres bedømmelser.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi har en liste over TV der anbefales, som netop er rettet mod disse spørgmål. Du finder linket på det store banner øverst på siden, eller lige her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738

mange af de TV du finder på listen fås også i 32". Begrundelserne for anbefalingerne kan oftest findes i testen af TVet.
Af Biohazard
Ja så godt nok det link inden jeg lavede tråden, men har hørt at hvis man tager en 42" og en 32" af samme mærke og model, vil 32" ikke være ligså god som 42" er det en skrøne, eller er der noget om det?
Brugeravatar
Af koenigs
Biohazard skrev:Ja så godt nok det link inden jeg lavede tråden, men har hørt at hvis man tager en 42" og en 32" af samme mærke og model, vil 32" ikke være ligså god som 42" er det en skrøne, eller er der noget om det?
Ser du et større TV som en kvalitet i sig selv? Så har du allerede et svar der ;)

Hvis du skal have glæde af Full HD skal du nok op i en 42".
Af Biohazard
Problemet er bare jeg har ikke plads til en 42" skal max være 32"
Brugeravatar
Af koenigs
Der er ikke umiddelbart nogen forskel på billedkvaliteten. Man kan i hvertfald ikke sige at der generelt er bedre billeder på en 42" kontra 32".
De fleste nye modeller er i øvrigt full HD uanset om det er 42 eller 32. Så ikke engang der er der forskel.

Så du kan roligt gå ud fra samme anbefalinger som der gives på 40 eller 42".
Af Biohazard
Oki, jeg takker ! :)