Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af colnago
Har lige nogle spørgsmål til V10. ER supertilfreds med skærmen.

Spørgsmålene er til de fantastiske orakler her på flatpanels.

1. Jeg har indstillet TVet efter de forslag, som Rasmus laver i sin test af V10 på THX profil. Faktisk et superbillede. Vil man kunne hente yderligere på at poste penge efter en kalibrering?

2. Har haft TVet siden sep. Den anden dag prøvede jeg for sjovt, at indstille biografprofilen efter de anbefalinger , som er lavet til G10 i test her på siden. Den profil lægger sig tæt op ad THX profilen. Ihvertfald hvad mit øje kan se. :-). Så prøvede jeg for sjovt at slå IFC til. Specielt på HD og alm DVD film, gav det en yderligere dybde i billedet (specielt på HD film), som ikke er på THX profilen måske er smagssag om man kan li det eller ej. Virkede måske lidt kunstigt, men vel lidt ligesom ,hvis man ser en blu ray film for første gang med den dybde.

Men hvordan kan det være man ønsker at slå IFC fra, da det tilsyneladende giver et dybere billede, som er tydeligt på specielt film og DVD. DVD opskalere jeg til 1080i. ?

3. Har yousee HD boks med kort. Indimellem når man ser udsendelser i HD, kommer der nogle store plamager (evt pixeleringsfejl i skærmen) indimellem. ( måske typisk i action senere.) Jeg prøvede at ændre fra 1080i i boksen til 720P i indstillinger, dog uden nævneværdig forbedring.

Spørgsmålet her om, det er min skærm der fejler eller om jeg skyde skylden på samsung boks og kort leveret af yousee. Har andre oplevet lignende problemer med digitale bokse. Oplever det ikke på DVD som jeg opskalerer til 1080i.

Håber på Svar

MVH

Colnago
Af colnago
beklager. Indlægget skal nok lige flyttes op under TV og ikke bruger anmeldelse