Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SaX
Hej Flad'

Jeg tænkte på, om der findes tv-apperater som kan afspille videofiler f.eks. avi og mpg så jeg kan se looovlige videofiler fra f.eks. www.revision3.com.

Hvis ikke, findes der så et stykke udstyr der ligger sig mellem filen og tv'et og sørger for at outputte på en måde som tv'et kan forstå?

Thark
Af RogueAgent
avi er ikke et format i sig selv, men en container som kan indeholde mange forskellige formater, derfor vil et givet tv muligvis kunne afspille nogen .avi filer, men ikke andre, afhængig af hvilke codecs det understøtter.

En noget mere fleksibel løsning kunne være en mediestreamer som Twix, WDTV eller Popcorn Hour, som tilsluttes tv'et med HDMI. Prøv at søge lidt på disse, der findes flere tråde om disse, både i dette og beslægtede fora.
Brugeravatar
Af koenigs
Hvis du går efter et TV der har divx/xvid understøttelse vil du med ret stor sikkerhed kunne afspille langt de fleste .avi filer.

En mulighed kunne f.eks. være nogle af topmodellerne fra LG, både plasma og LCD. Men se dig omkring, der er efterhånden mange mærker der har USB og divx understøttelse.

En anden mulighed kunne være en medieafspiller, som f.eks. PS3, så har du også en Blu-Ray afspiller oveni.

Alternativt har de fleste Blu-ray afspillere også USB og divx understøttelse.

Mulighederne er mange...
Af SaX
Tak for svarende. Den løsning jeg ender ud med skal være så minimal som muligt både i størrelse og funktion. Den må ikke fylde som en VHS-afspiller, men behøver tilgengæld helleri kke at kunne snakke 15 forskellige sprog med alle de andre trådløse enheder som jeg alligevel ikke ejer.

Det med at kunne ligge en fil på en USB pen eller et memory card og så sætte det ind i skærmen og afspille ville være rigtig fedt. Et dejlig enkelt princip der er et problem. Dd materiale stormer frem og Xvid/Dixv kan ikke indkode i disse formater (så vidt jeg er orienteret).

For at få en bred nok understøtelse ender jeg jo nok ud i en boks som som første trådsvarer foreslår, men den skal helst være noget mere lightweight både hardware og firmware mæssigt end både Tvixen og popkornstime, tilgengæld virker Western Digitals bud lidt snoldet og de kan ikke rigtig bestemme sig for om de kan vise, upscale eller om de blot supportere HD-materiale, dejligt.

Men jeg tror egentlig bare jeg skal crawle markedet for disse bokse og finde noget som passer til mig. Tak for svarende!