Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej hifi-nørder

Jeg skal have et nyt fjernsyn til stuen hvor jeg har ca. 3,5 meter til skærmen. Jeg er studerende og derfor ikke mangemillionær - endnu.

Fjernsynet skal bruges til at se blandet TV: film, hverdags-tv og en del fodbold. Jeg har YouSee kabel-tv - dvs. digitalt.

Fjernsynet skal selvfølgelig have DVB-C tuner med MPEG4.

Budgettet er MAKS 7000,- og det bedste jeg selv har fundet via diverse indlæg og anmeldelser er Panasonic TXP37C10Y, men hvad siger I?

Skal det være større? (3,5 meter til skærmen)
Skal det være en anden teknologi end plasma?
Skal det være en anden producent?
Kan jeg få meget mere for pengene hvis jeg lever af havregrød den næste lange tid og sætter budgettet en anelse op?

Håber I gider smide jeres forslag.

Vh. Søren

PS: Har tidligere købt via fyndbörsen.se, hvilket var ganske nemt, så når vi snakker budget, snakker vi via køb på nettet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Smut ind på El-Gigantens hjemmeside og bestil et 42X10Y til 3.999 inkl. fragt. Det er bedre end C10Y og tilmed billigere. Tilbuddet gælder kun ugen ud, og lagerbeholdningen falder nok hurtigt.
Af xcardman
Tak for det tip, det skal jeg lige have givet videre i dag.
4000 kr er et røver køb
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hehe, ja både kolleger og svigermor fik også lige bestilt. Det er vanvittigt billigt, og man skal så afgjort ikke regne med at prisen kan findes bedre før produktet er helt væk fra markedet.
Af Makaus
Hov.. Jeg har helt tilfældigvis et Samsung 32" til salg, det er endda hvidt! Du må endelig ikke tro at det er fordi jeg skal have penge til et panasonic, det er dit for 4000kr..

JEG HADER AT MANGLE PENGE!
Hold k*** hvor er det nedern, nå det er så sindssygt billigt!
Af sorenms
Takker mange gange for det gode råd og er nu hoppet med på den bølge. Glæder mig allerede til det bliver tirsdag og der kommer én og ringer på!

Tak for et meget brugbart og hjælpsomt forum!
Af Lindbjerg
Ville dette TV egne sig til consol gaming og mediecenter? Naar man taenker paa det er plasma og oploesningen jo ikk er full hd.
Brugeravatar
Af koenigs
Lindbjerg skrev:Ville dette TV egne sig til consol gaming og mediecenter? Naar man taenker paa det er plasma og oploesningen jo ikk er full hd.
Det kommer an på mange ting.

Konsolgaming: De fleste spil er i lavere opløsning end full HD, oftest 720p eller lavere. I denne generation af konsoller er HD ready rigeligt. Jeg mener personligt ikke der er nogen grund til fokus på HD delen her. Er det en Wii du har tilsluttet, vil jeg endda garantere du får et bedre billede end på nogen LCD pga. den lave opløsning Wii'en har på 576p m. component kablerne.

Ang. mediacenter, så er det igen et spørgsmål om hvad du vil bruge det til. Er det til internetsurfing, er det klart en begrænsning med 720p opløsning. Er det til film, serier og lign. er det igen ikke et problem.

Men du er nødt til at vægte med dig selv hvor vigtige de forskellige ting er for dig.