Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kaiseren
Hvis du ikke har pengene til en X10Y, så er det jo afgjort.
MEN jeg har været ude og se på disse 2 modeller og jeg ved helt klart at jeg skal have en X10Y.
Nu så jeg C10Y i elgiganten og jeg blev skuffet over sort gengivelsen, den var nærmere grå.
X10Y så jeg i et panasonic center og jeg er ikke i tvivl det er det jeg skal have. Fordi der var meget bedre sort, måske pga. den lidt bedre kontrast. Så har X10Y også Anti Reflex behandlet frontglas, dvs at du ikke kan spejle dig i det, det bliver tværet ud. 1 HDMI mere og INGEN blæsere. Det er kun S10Y og X10Y der ikke har blæsere.
Så gå et skridt op fra bunden, det betaler sig. Ingen tvivl om at hvis jeg havde flere penge så skulle jeg have en større model end X10Y (6800kr), men jeg startede også med et budget på 5500kr til tilbuddet i elgiganten.
Af LHS
Kaiseren skrev:Hvis du ikke har pengene til en X10Y, så er det jo afgjort.
MEN jeg har været ude og se på disse 2 modeller og jeg ved helt klart at jeg skal have en X10Y.
Nu så jeg C10Y i elgiganten og jeg blev skuffet over sort gengivelsen, den var nærmere grå.
X10Y så jeg i et panasonic center og jeg er ikke i tvivl det er det jeg skal have. Fordi der var meget bedre sort, måske pga. den lidt bedre kontrast. Så har X10Y også Anti Reflex behandlet frontglas, dvs at du ikke kan spejle dig i det, det bliver tværet ud. 1 HDMI mere og INGEN blæsere. Det er kun S10Y og X10Y der ikke har blæsere.
Så gå et skridt op fra bunden, det betaler sig. Ingen tvivl om at hvis jeg havde flere penge så skulle jeg have en større model end X10Y (6800kr), men jeg startede også med et budget på 5500kr til tilbuddet i elgiganten.
http://ppradio.dk/242-147-211-plasma_2009.htm

der står de begge (C og X) er uden blæser og for mig ser det også ud som om de har ens frontglas, ??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
PP-radio har jo været flinke nok at highlighte de ting der er forskellige på de to modeller, og der kan du se at "Natural Vision Filter" er med i X10 og ikke i C10 - så de har ikke samme frontglas.
Af LHS
"Natural Vision Filter" hvor skal man vide fra det har noget med frontglasset at gøre *G*

kunne da være alt muligt andet, men OK, så ved jeg det,
Men stadig, vil du også mene at pana er bedre en LGen i denne sammenligning ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, og jeg vil også mene at X10 er at foretrække over C10.
Af LHS
yakken skrev:Ja, og jeg vil også mene at X10 er at foretrække over C10.
Var i elgiganten idag for at købe 50" C10Y men så en X10Y derude lige ved siden af hinanden, og der kan man se hvor meget "Natural Vision Filter" hjælper, det var helt vildt....
De kunne desværre ikke skaffe X10Y i 50" så jeg købte den i 42" til 3999kr, har lige fået sat den op og for pokker et godt billede...

Nogen der har en guide til den rigtige opsætning af billedet på sådan en...

Tak for alle de hjælpende ord herinde fra,,,,,tak tak tak...

Hilsen Lars
Brugeravatar
Af koenigs
Hvis du checker anmeldelsen af P42X10Y her på sitet, er der også forslag til bedste indstillinger.

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1243242293

Men tillykke med købet. Har selv været ude og hente en til 3999. Du får på ingen måde bedre billede til de penge. Det er næsten kriminelt set i forhold til LCD TV'er i samme prisklasse :D
Af LHS
koenigs skrev:Hvis du checker anmeldelsen af P42X10Y her på sitet, er der også forslag til bedste indstillinger.

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1243242293

Men tillykke med købet. Har selv været ude og hente en til 3999. Du får på ingen måde bedre billede til de penge. Det er næsten kriminelt set i forhold til LCD TV'er i samme prisklasse :D
:) Tror også jeg bliver glad for den til de penge, har lige solgt den gamle, tabte 9000kr på den hehe 2.3år gammel...
Brugeravatar
Af koenigs
Jeg vil godt garantere du ikke taber 9000 kr på dit TV denne gang.
Af LHS
koenigs skrev:Jeg vil godt garantere du ikke taber 9000 kr på dit TV denne gang.

Nej det bliver sgu nok svært hehe *G*
Af BrianH
LHS skrev:
koenigs skrev:Jeg vil godt garantere du ikke taber 9000 kr på dit TV denne gang.

Nej det bliver sgu nok svært hehe *G*

Det bliver da ikke svært. Jeg tager gladeligt imod dit tv, hvis du giver mig 5000,- :)
Af LHS
Fandt ikke en direkte indstilling , som en nybegynder som mig kan bruge ? :-)
Af BrianH
LHS skrev:Fandt ikke en direkte indstilling , som en nybegynder som mig kan bruge ? :-)

Hva?
Brugeravatar
Af koenigs
Efter kalibrering:

Profil: Biograf
Kontrast 42
Lys 0

Farve: 30
Skarphed: 0

Farvetemperatur: Varm
Farvestyring: Fra
x.v.Colour Fra