Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Steffen
Hey.

Jeg mangler et tv til stuen. Det skal min. være 40" og ikke meget over 55". Har ikke de vilde krav til udseende. Skal bruges til at se tv og spille ps3. Ser selvfølgelig også DVD/Blu-ray

Ville høre Jer hvad man skal investere i, hvis man har ca. 30.000 at investere for. Gør selvfølgelig intet hvis det er billigere end de 30k. Har ikke et krav om at det skal være ultra tyndt men det er klart at foretrække, da det skal hænge på væggen.

Skal man vente på de nye modeller der kommer her i løbet af 2010 eller er der nogle tidligere modeller I kan anbefale. Er åben over for det meste.

Mvh Steffen
Af Kratz
Se om du kan få opstøvet et Pioneer TV, enten LX5090 eller KRP-500.
Så bliver det fortsat ikke bedre!
Brugeravatar
Af koenigs
Det ville være en fordel hvis du kunne blive enig med dig selv om størrelsen. Du skriver minimum 40" og max 55". Det er virkeligt en enorm størrelsesforskel.

Så find lige ud af hvor stor en skærm du vil have først.
Af Steffen
Størrelsen er ikke vigtig (hørt før i anden sammenhæng :) ). Men 46" vil nok være optimalt.
Brugeravatar
Af koenigs
I dit tilfælde og med en voksent budget, tror jeg faktisk jeg ville vente på næste generation af plasma fra Panasonic, hvor du efter rygterne skulle opnå samme sortniveau som på Kuro.

Alternativt kan du se om du kan skaffe en Pioneer skærm, det er muligt der er nogen der har nogen liggende stadigvæk. Samsung B850 kunne også være en mulighed, dog med fare for at brumme en del, hvis du er uheldig.

Så du må beslutte om du kan vente et par måneder eller 3, eller om du vil have en skærm nu :)
Brugeravatar
Af rhino (DK)
jeg kan anbefale Beovision 8-40" det er et tv med flot billede og kanon flot lyd.... og meget meget få minusser... men læs evt testen her fra siden af rasmus larsen:

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1254735166

samtidig har du et produkt som er let at bygge videre på med hensyn til link og surround i huset
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du skulle kunne grave et Pioneer LX5090 eller LX5090H op rundt om på nettet. De vil levere det bedste billede til under 30.000 kr. Du får dog ikke en DVB-C tuner i disse TV (og heller ikke DVB-T med MPEG4 i LX5090) så disse skal købes/lejes ved siden af.