Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Blomsterpigen skrev:Man bliver da kun mere forvirret af at læse gode råd her. Måske skulle jeg oprette en ny tråd for at få svar på de mange spørgsmål jeg havde i mit første indlæg. De kan jo hurtigt drukne i andres indlæg.

:(
Generelt er det ikke en god idé at hihacke andres tråde alligevel, så hvis du ikke kan bruge svarene som gives til trådstarter, så bedes du starte din egen tråd.

I 46" størrelsen, så ville jeg også helt klart gå efter Panasonic 46G10E. Det bliver dog nok lidt svært at opstøve skærmen, da produktionen er stoppet for at give plads til næste generation. 47SL8000 fra LG er dog også et godt valg, hvis det skal være LCD i stedet. Begge skærme er på vores liste over anbefalinger.
Af jacob586
caterina skrev: Indtil videre står valget mellem en LG 47SL8000 og en Panasonic TX-P46G10. Hvad ville I vælge?
Måske skulle du prøve at kigge på hvad de to modeller har at byde på ud over ren billedkvalitet? Der er stor forskel på deres design, vægt, strømforbrug, tilslutningsmuligheder etc.
Af caterina
det er netop det som er mit problem. Jeg har været inde og kigge på anbefalingerne af begge tv og synes at det er svært at vælge. Jeg vil gerne basere mit valg på kvaliteten af billedet og ikke på designet. Selvfølgelig er det vigtigt at tv'et ikke er grimt, men det synes jeg heller ikke G10 er. LG er sikkert en klar vinder på designsiden, men jeg tænker billedkvalitet og alt andet end design. Vil det være G10 der vandt på alle andre områder end design??

Er der forskel på TH-P46G10 og TX-P46G10. Jeg har ikke kunne finde TH-P46G10 nogle steder.?
Af Kratz
caterina skrev:det er netop det som er mit problem. Jeg har været inde og kigge på anbefalingerne af begge tv og synes at det er svært at vælge. Jeg vil gerne basere mit valg på kvaliteten af billedet og ikke på designet. Selvfølgelig er det vigtigt at tv'et ikke er grimt, men det synes jeg heller ikke G10 er. LG er sikkert en klar vinder på designsiden, men jeg tænker billedkvalitet og alt andet end design. Vil det være G10 der vandt på alle andre områder end design??
Jeg synes det er ret simpelt:
- Er designet vigtigste parameter, tag LG'en (vil de fleste mene i hvert fald)
- Er billedkvaliteten vigtigst, tag Panasonic.
Senest rettet af Kratz 18 jan 2010, 21:08, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af truehorses
Nu hedder den jo altså TX-P46G10E ( E for europæisk )
Af caterina
Mit spørgsmål var om der var forskel på TH eller TX. Der blev før anbefalet at jeg købte en TH-P46G10, men jeg kan ikke finde den på nettet så jeg ved ikke om det er en fejl og der skulle stå TX.

Jeg har kigget lidt på en P46G15E. Er det værd at betale 1000 kr mere for en G15 end en G10? Skal man have noget specielt internet for at bruge DLNA eller skal man bare have trådløst netværk (Sorry det dumme spørgsmål)?

Hvad er forskellen på den europæiske version og den ikke europæiske version? Hvad betyder PS-P46G15ED, mit spørgsmål er D'et til sidst.
Af Kratz
Min fejl. Hvor pinligt, jeg far fået blandet Panasonic's model betegnelser fra de forskellige år sammen.
Jeg undskylder, den hedder selvfølgelig TX-P46G10E.

G15 er lidt bedre end G10. Kan ikke huske de præcise forskelle.
Med hensyn til G15ED vil jeg også tro der reelt er tale om samme skærm som G15.
Af caterina
Hehe det er helt i orden :) Jeg blev bare lige en tand forvirret...